Q & D-fattig mans-Skinner-Sadist-Jeopardy spel (6 / 10 steg)
Steg 6: Göra det Buzz
Buzzers kommer att vara den enhet som gör att spelarna interagerar med systemet. De är mycket enkla att styra.
De består av fyra enskilda domänkontrollanter med en rad knappar. Tre för spelare och en för värden.
I denna punkt som jag ska presentera en tidig prototyp med bara två spelare och ingen synlig värd... möter Marcos 0,1 (se bild 2, 3 och 4).
Även om problemet med Marcos 0,1 var komplexiteten (du skulle ha sett insidan av den omslutande, bara två knappar, men en sann spindelnät inuti). Magi på Buzzers (färdiga knappar) är att de är USB och lätt kompatibel med PC. Anslut bara det och datorn bör erkänna det som en spelenhet.
För att tolka indata Använd signaler för fyra styrenheter AutoHotkey skriften jag fästa på zip-filen.
Skriptet är mycket enkelt. det remaps i princip controller kommandon till normala tangenttryckningar (stöds av Flash utan problem). Att testa det bara ansluta Buzzers och köra skriptet, öppna anteckningar och tryck knapparna Buzzers, ser du ord som skrivs på skärmen som om du slå tangentbordet.
Varje styrenhet har sin egen uppsättning bokstäver och siffror (ett tal för den stora röda knappen) och bokstäver för alternativ.
<--koden börjar ->
Joy1::Send 1
Joy2::Send d
Joy3::Send c
Joy4::Send b
Joy5::Send en
Joy6::Send 2
Joy7::Send h
Joy8::Send g
Joy9::Send f
Joy10::Send e
Joy11::Send 3
Joy12::Send l
Joy13::Send Karlsson
Joy14::Send Jansson
Joy15::send jag
Joy16::Send 4
Joy17::Send p
Joy18::Send o
Joy19::Send Nilsson
Joy20::Send m
<--slutet av koden-->
Det var lätt är det inte?. Gå till nästa steg för att få den viktigaste koden på Flash.