Quiz Game Controller med hjälp av "Ljus och ljud Buzzers" och Arduino (2 / 5 steg)

Steg 2: Knappen ändringar




Overview

Knappen är modifierad för att åstadkomma tre funktioner: * första att ta till rutan kontroll en linje när knappen trycks. * Andra, att få en linje från rutan kontroll att knappen för att slå på ljus och ljud. * För det tredje ge ett relä som gör att ljudet ska vara avstängd.

Eftersom det finns 4 saker vi vill (marken knapp pressa, aktivera lampor, Aktivera ljud) och vi har bara 3 trådar, vi måste kamma två funktioner med en wire. Vi åstadkommer detta genom att utnyttja att logiken på knappen gör egen förvaltning av tänder och låter funktion. När raden "Aktivera" går hög för ca 20ms aktiverar knappen logiken ljus och ljud. Genom att ansluta en kompakt relä till denna samma linje kan vi styra ljudet på ett oberoende sätt.

Här är de stater vi hantera på raden "Aktivera".

-Låg - är knappen avstängd. Om den tidigare var aktiverad, kommer den stänga av sig själv efter ca 2,5 till 3 sekunder.
Hög puls - kör vi aktivera knappen högt för 20ms, och sedan driva det låga igen. Knappen logik kommer att slå på ljus och ljud för 2,5 till 3 sekunder, men eftersom vi anslutna högtalaren genom reläet, reläet endast kommer att stanna 20ms. Så, vi verkligen hör inget ljud eftersom reläet har kopplat högtalaren från kretsen.-
-Hög fast - vi kör knappen Aktivera hög ca 2,5 sekunder. Reläet behåller de högtalare ansluten till kretsen för hela button "aktiveringen tid." och vi både se ljuset och hörde ljudet.

Knappen Schematisk är nedan.

Med dessa ändringar kan vi programmera Arduino att mange ljus och ljud självständigt. Vårt första program aktiverat både ljus och ljud för den första cykeln och sedan vände bara lamporna om och om igen tills reset-knappen trycktes eller tidsgräns löpt ut.

Det är lite av en tight passform i knappen och vi valde ett 2,5 mm stereo telefonjack Connector att minimera det utrymme som krävs. De fyra största förändringarna är:

Skär pc board spår för att skilja den "knapp tryck på" signalen från "aktiveringen linje."
Borra ett hål, försänkt det och montera telefonjacket.
Montera kompakt reläet.
Skär och löder nödvändiga sladdar.

Steg för steg instruktioner:
1. samla delarna

4 x ljus och ljud Buzzers
4 x Submini telefonuttag
4 x Reed-relä
Hookup wire

2. Demontera knapparna

Ta bort fyra fötter från botten (en liten flat skruvmejsel kan hjälpa.)
Ta bort de fyra skruvarna
Ta bort batterilocket
Upprepa för varje knapp

3. borra ett hål i knappen basen för submini jack

Läge position för hål för submini jack
Borra pilot hål med Dremel eller liknande verktyg
Noggrant expandera hålet med en 5/32" drill bit
Kontrollera för passform och noggrant recess i hålet från insidan, så jack kan vara kopplade
Montera inte submini jack i hålet ännu
Upprepa för varje knapp

4. klipp knappen dator ombord där växeln tryckknapp gör kontakt

Sätta batterierna (2 AAA) i enheten och tryck på knappen bekräfta det fungerar
Ta bort batterierna
Ta bort plastband som täcker tracen (spara att sätta tillbaka senare, och vara noga med att lämna de flesta av de band som håller knappen på plats. Om bara klippa bandet runt området spår verkar vara lättare, sedan använda en liten sissors och tweesers att ta bort tejpen.
Använda en exacto kniv försiktigt skära PC board tracen (se bilden nedan)
Lämna tillräckligt spår på styrelsen att löda en tråd på varje ände av det trasiga spåret.
Efter styckning tracen, Byt ut batterierna och trycka på knappen medan du håller en jumper tråd på båda sidor av det skurna spåret. Detta kommer att bekräfta att knappen fortfarande fungerar.

Knappen dator ombord spår Cut Point
6. Anslut och löda kablarna till komponenter

Med schematiskt som en guide, löda kablarna för att ansluta komponenterna.

7. Montera knappen och testa det

Det kan vara bra att montera en 2,5 mm manlig kontakt med enskilda kablarna att underlätta testning. Använda kontakten (eller ens sätta en plugg delvis i jack) och göra en anslutning mellan mitten och spetsen. Tryck på knappen och det bör aktivera ljuset och låter som vanligt. Med kontakten bör bort att trycka på knappen ha någon effekt.

Upprepa för varje knapp och du har gjort mer än hälften arbete!

Se Steg
Relaterade Ämnen

Arduino MIDI-controller med en ZX avstånd och gest Sensor

Välkommen till detta instructable om hur man bygger en mycket grundläggande MIDI-Controller med SparkFun ZX avståndet och gest Sensor. Detta instructable är del av en skoluppgift.Obs: Detta är ingen kodning handledning. Den final koden kommer att ing...

Scanner ljus och Arduino som en RGB-lampa

Hej människor!Denna gång jag ska visa dig hur man styr ljuset från en gamla/trasiga scanner/skrivare. Kanske ser du, jag gillar att få många saker från skräp och använda i mina projekt.Någon gång sedan jag vann en gammal skrivare från en lärare. Gene...

Hacka en Video Game Controller med en Arduino för bättre tillgång (eller fusk)

Alla älskar TV-spel. Men det kan vara svårt att njuta av vissa spel om du är skadade eller handikappade och inte har den manuell skicklighet krävs för att utföra snabb knapp combos. Lyckligtvis kan vi använda en Arduino för att skicka signaler till c...

Taktila tangentbord / game controller med Arduino och bearbetning

detta instructable beskriver ett snabbt och enkelt sätt att skapa ett taktilt tangentbord eller spelenhet med hjälp-kartong,-aluminiumfolie,- och en Arduino.Det ger också Arduino och bearbetning koder för att omedelbart börja spela!Perfekt för snabba...

Ljus intensitet uträkning med hjälp av BH1715 och Arduino Nano

Igår arbetade vi på LCD-skärmen visar, och samtidigt arbetar över dem vi insåg vikten av ljusintensiteten uträkning. Ljusintensiteten är inte bara viktigt i fysisk domän i denna värld men det har dess bra sagt roll i biologiska domän också. Korrekt u...

Auotmatic Street lights kontroll med hjälp av LDR och Arduino

Gatan lätta reglerteknik används för att styra de ljus (aktivera och inaktivera baserat på ljus).Här gör vi användning av LDR (Light beroende motstånd) och LED (Light Emitting diode) och arduino.Hårda Ware komponenter som krävs:1) LDR2) LED3) 4.7 k m...

DIY varm dryck Monitor - med hjälp av DS18B20 och Arduino Nano

Min flickvän har alltid ett problem att hon bränner sin tunga när hon smakar varma drycker. Då började jag tänka, kanske jag kunde skapa en enhet som förhindrar hennes brinnande tungan, så hon kan dricka sitt te och det har alltid perfekt och ville t...

Röd färg erkännande baserade Arduino kontroll (med hjälp av MATLAB och Arduino)

I denna tutorial, vi visar hur du använder färg erkännande för att styra någon manöverdonet anslutet till någon digital pin av arduino uno, vi har behandlat LED som ett ställdon i denna handledning som är ansluten till stift 13 av UNO. Vi har dragit...

FM-Radio med Si4703 Breakout styrelsen, LCD och Arduino

Detta projekt är bara en liten del av ett större projekt jag arbetat med under de senaste åren (på och utanför). Bakgrunden till detta projekt är att ett par år tillbaka, jag hittade en modern jukebox (iPod-anslutning, AM / FM-radio, CD-spelare...) s...

Säkerhetssystem med hjälp av Sigfox och Arduino

Idag, tillåter hemautomation oss att göra bra saker. I denna tutorial ska vi skapa våra egna säkerhetssystem. Målet är att skapa ett objekt som är oberoende av din wifi och kunna arbeta länge som drivs av ett batteri för att skydda ditt hem, ett gara...

Luftfuktighet mätning med hjälp av HYT939 och Arduino Nano

HYT939 är en digital Fuktsensor som fungerar på I2C kommunikationsprotokoll. Luftfuktigheten är en avgörande parameter när det gäller medicinska system och laboratorier, så för att uppnå dessa mål som vi försökte gränssnitt HYT939 med arduino nano. I...

Magnetfält mätning med hjälp av HMC5883 och Arduino Nano

HMC5883är en digital kompass avsedd för låg-field magnetisk avkänning. Enheten har en bred magnetfält rad +/-8 Oe och en output ränta på 160 Hz. HMC5883 sensorn ingår automatisk avmagnetiseringsfunktionen rem drivrutiner, offset avbokning och en 12-b...

Acceleration mätning med hjälp av BMA250 och Arduino Nano

BMA250 är en liten, tunn, ultralow makt, 3-axlig accelerometer med hög upplösning (13-bitars) mätning vid upp till ±16 g. Digital utgång data är formaterade som 16-bitars tvåor kompletterar och kan nås via I2C digitala gränssnitt. Itmeasures den stat...

Temperatur och luftfuktighet övervakning med hjälp av SHT25 och Arduino Nano

Vi har nyligen arbetat med olika projekt som krävs för temperatur och luftfuktighet övervakning och sedan insåg vi att dessa två parametrar faktiskt spela en nyckelroll i att ha en uppskattning av den arbetande effektiviteten i ett system. Både på de...

Temperaturövervakning med hjälp av MCP9808 och Arduino Nano

MCP9808 är en mycket noggrann digital temperatur sensor ±0, 5 ° C I2C mini modul. De förkroppsligas med user - programmerbar register som underlättar temperaturkännande program. MCP9808 hög noggrannhet temperaturgivare har blivit en industristandard...

Tryck mätning med hjälp av CPS120 och Arduino Nano

CPS120 är en hög kvalitet och låg kostnad kapacitiv Absolut trycksensor med full ersättning utdata. Det förbrukar mycket mindre energi och består av en ultra liten mikro-elektro-mekanisk Sensor(MEMS) för mätning. En sigma-delta baserat ADC är också i...

Temperaturmätning med hjälp av STS21 och Arduino Nano

STS21 Digital temperaturgivare erbjuder överlägsen prestanda och en utrymmesbesparande fotavtryck. Det ger kalibrerad, linearized signalerar i digitalt, I2C format. Tillverkning av denna sensor är baserad på CMOSens teknik, som tillskrivar till den ö...

Anpassade Crazy Taxi Video Game Controller med Makey Makey

Vad sjutton är en Makey Makey?Har du någonsin velat ändra hur kontrollerna fungerar på en viss datorprogram eller spel? Någonsin velat skapa en rolig elektronisk uppfinning utan att behöva vara en ingenjör eller programmerare? Någonsin vill ha galet...

Bluetooth Game controller med Accelerometer och Arduino

Alla älskar att spela spel på PC :) Spelkonsoler ta dem till nästa nivå och vad är mer kul än att göra en själv? Här har vi byggt en spelkonsol med Accelerometer, Arduino och Bluetooth. Accelerometern i spelkonsolen översätter dina rörelser in i spel...