Rädda världen en droppe i taget, del 3: Nätverk din sensorer (3 / 8 steg)
Steg 3: Lägg till ytterligare scouter genom Pinoccio HQ
När din bly scout är ansluten, checka in på HQ att se till att dess lyhörda.
Observera att du kan slå på och av de LED-lamporna, ändra deras färger, tilldela stift och kontrollera batteriets laddningsnivå.
Också att märka att det finns ett textinmatningsfält. Detta tillåter dig att ladda ScoutScript kommandon direkt på scout. Ange "ut millis()" i fältet och tryck enter. Ett tal (som anger hur många millisekunder eftersom modulen senast var påslagen ska Visa).
Du är nu redo att börja använda ScoutScript. ScoutScript är en bitlash-baserat skriptspråk som sitter ovanpå den kompilerade koden som knyter samman hårdvara och nätverksstacken. https://docs.pinocc.IO/scoutcommands.htm
När du har verifierat att ScoutScript ger bra värden, är det dags att lägga till ytterligare scouter.
Lite om bilder av Pinocc.io.
Scouter bildas tillsammans i "Trupper". För att vårt projekt behöver vi bara en soldat, motsvarar ett hushåll. Medlemmar i en trupp kommunicerar med varandra med hjälp av en lätt mesh nätverksbibliotek. Varje soldat behöver en "leda Scout" med en "Wifi ryggsäck" (wifi sköld) kommunicera med HQ.
I menyn till vänster för konsolen webbaserade hq, klicka på "Lägg till scout" och följ instruktionerna. När du uppmanas att installera uppdateringen håller. Detta kommer att uppdatera din scout firmware. I vårt projekt kallade vi en scout "diskbänk" en annan scout "main" (för att Visa huvudsakliga meter) och en annan scout "scout leader" (som kommunicerar med nätet.)
Lägga till en "diskbänk" scout och en "Main Meter" scout för detta projekt. Om du bara har startpaket gärna (en scout bly och scout), då att göra Scout ledare Main Meter modulen också.