Re-programmering i Makey Makey (4 / 6 steg)
Steg 4: Ändra koden (åter kartläggning)
När du har fått koden i IDE, bör du ha två flikar med filnamnstillägget .ino och en med tillägget .h. Generellt ska du bara behöva futz med settings.h. Det är här alla nycklar är definierade, och det finns några mer avancerade alternativ att spela med filter och musen rörelsehastighet.
Du kan mappa tangenterna med tangenter på tangentbordet nycklar är mappade i filen settings.h och nedan är andra alternativa nycklar kan du ersätta med.
EXTRA NYCKEL KODER
< stark >< br >< / strong >< p > KEY_LEFT_CTRL < br > KEY_LEFT_SHIFT
KEY_LEFT_ALT
KEY_LEFT_GUI
KEY_RIGHT_CTRL
KEY_RIGHT_SHIFT
KEY_RIGHT_ALT
KEY_RIGHT_GUI < /p >< p > KEY_BACKSPACE
KEY_TAB
KEY_RETURN
KEY_ESC
KEY_INSERT
KEY_DELETE
KEY_PAGE_UP
KEY_PAGE_DOWN
KEY_HOME
KEY_END
KEY_CAPS_LOCK < /p >< p > KEY_F1
KEY_F2
KEY_F3
KEY_F4
KEY_F5
KEY_F6
KEY_F7
KEY_F8
KEY_F9
KEY_F10
KEY_F11
KEY_F12 < /p >
Den första variabeln definitionen, nyckelkoderna [NUM_INPUTS], är en matris med 18 värden. Varje värde i den här matrisen motsvarar en enda nyckel eller musen ingång. Varje variabel i matrisen har en definierad position, kallas ett index, numrerade från 0 till 17. KEY_UP_ARROW är i läge 0, samtidigt ner botten, MOUSE_RIGHT är på plats 17
Om nyckeln är ett alfabet kan du bara ange alfabetet följt av apostrofer (endast ett fall är tillåtet),
Till exempel en skrivs som "a".