Reflekterande prisma (4 / 6 steg)
Steg 4: Leap Motion
För att tillåta användare att direkt ändra det innehåll som de tittar på, kopplade jag displayen systemet en hoppa rörelse. Språnget är en liten 3D sensor som specialiserat sig läsa händer. Om du har en hoppa rörelse, inkluderar leapjs i din < head > och sedan använda dina fingrar eller händer position för att manipulera objektet:
Skapa en mappning funktion
funktionen karta (värde, inputMin, inputMax, outputMin, outputMax) {
outVal = ((value-inputMin) / (inputMax - inputMin) * (outputMax - outputMin) + outputMin);
IF(outVal > outputMax) {
outVal = outputMax;
}
IF(outVal < outputMin) {
outVal = outputMin;
}
återvända outVal;
}
Ange roteringen av ditt objekt baserat på din fingerposition x
yourObject.rotation.x = karta (t [1],-300, 300, 0, 10); Ange roteringen av ditt objekt baserat på din finger position y
yourObject.rotation.y = karta (t [0],-300, 300, 0, 10);
Om du har en hoppa rörelse ansluten - gärna se en demo av programmet här eller ladda ner den bifogade zip.