Reflekterande prisma (5 / 6 steg)
Steg 5: Innehåll generationen
När du skapar innehåll för denna displaysystem är det viktigt att vara medveten om fönstret kränkningar. Ett fönster brott är uppkomsten av ett objekt som avbröt på grund av storleken på (eller i vårt fall den reflekterande ytans storleken). När detta inträffar ser bilden som ett segment har skurits bort av det och betraktaren förlorar deras upphävande av misstro. På grund av detta innehöll med hjälp av objekt som är själv arbete väl. Exempel på fristående objekt är ett träd, bil, klocka, planet, bland många andra. Objekt som fungerar sämre skulle innehålla något liknande en hand/arm. Om du vill visa en hand på anständig skala, armen skulle sannolikt falla bort visar kanterna och det skulle inte längre ut som ett fast föremål som flyter i rymden. Skala är också viktigt att tänka på. Planerande små föremål som en nyckel verk mycket väl eftersom de kan ses på verkliga omfattning och är fristående så att det skulle vara svårt att få ett fönster brott.
Om ett objekt visas utanför gränserna för prism, bryter det illusionen skapas. Detta är det bäst att använda fristående objekt som får plats inom center underUppvisning Panel. Det är också viktigt att vara medveten om att något ljus i rummet kommer att både förbättra illusionen att innehållet är visas luften, men också tvätta ut färgerna presenteras på displayen. Jag skulle råda dig att hitta en balans möter dina behov.
Arbeta med din omgivande miljö kan förbättra illusionen ytterligare. När du skapar innehåll för en display som sitter i din miljö, kan det vara bra att tänka på de krafter som kan påverka innehållet. Från vind, gravitation, ljud, ljus beröring, temperatur - lägga till mer ingående mekanismer hjälper till att stödja illusionen. Tillsammans med detta, det är nyckeln till överväga belysningen i rummet. Eftersom vi arbetar med planerade ljus, mörkare rummet är, desto skarpare visas bilden. Med samma respekt, om rummet är för mörk, kan du förlora bakgrunden och "flytande" bilden inte längre som en referenspunkt för att kunna vara flytande i-framför. På grund av detta vill du förmodligen justera belysning för att hitta en passform som du är nöjd med.
Slutligen, eftersom reflektion av bildkällan händer på utsidan av reflektion ytan - alla ljus som lyser på insidan av reflektion ytan kommer inte att påverka bilden. Det verkar intuitiv, men detta kan du lägga till belysning inuti prismat om du vill presentera ditt objekt som sitter på en yta som är upplyst under eller över det som en spotlight.