Replika Lockheed Martin F-22 Raptor (4 / 8 steg)
Steg 4: Utjämning Raptor
När modellen dispositionen gjordes, nästa steg är att jämna ut planet till simulera den smygande förmågan. Jag gjorde detta med verktyget skulptera i mixer. Jag slätade och tillplattad flera delar av planet. Tillsammans med utjämning planet, är detta steget där du implementera låsning delar. Eftersom F-22 Raptor är byggt i flera delar, valde jag att replikera som genom att bryta Raptor i tolv olika delar. Så jag var tvungen att skapa sätt att låsa delar ihop utan lim.
Jag valde att använda spännen på tre huvuddel bitar (alla designerade med "Flygkroppen ___"). Efter att använt jag sadeln stil leder för dragkraft vektorering motorerna och de horisontella stabilisatorer. Detta kan alla ses på den. Blender-fil jag bifogat. Jag hade tre faser. den senaste fasen är min sista fas.
Tips:
Om möjligt är det bra att se gör av din modell i 3D-rymden. Deformerade skuggning kommer omedelbart berätta något stela ansikten.