Rita en 3D ljussabel - Tips och tekniker för att creat en 3D realistiska ljussabel ritning (1 / 4 steg)
Steg 1: Layout och Guide linjer
1 - börja med att rita några rader om 1"-2" apart på diagonalen från nedre vänstra hörnet av sidan längst upp till höger. Detta kommer att bidra med sikte på ritningen. Eftersom en ljussabel inte är att länge vi brukar oroa en verklig punkt i perspektiv eller om ska avsmalna mot varandra.
2 - att uppnå en rundad känner till ljussabel lägga till böjda "guide lines" vinkelrätt mot raka linjer. De guide linjer som kommer att vara på den närmaste delen av ljussabel om det var faktiskt om framför oss kommer att vara en konvex linjer, vilket innebär att de kommer att "böja" överst på sidan. Alla rader som kommer att vara på motsatt sida av den ljussabel vänd bort från oss blir konkav rader vilket innebär att de "bow" mot längst ner till vänster på sidan. Det kommer bara finnas en eller två konkava rader som verkligen syns som kommer finnas i den mycket spets eller framsidan av ljussabel.
3 - börja lägga till några rader och få allmänna formen på ljussabel. De rader som du lägger till kan vara var som helst du önskar och kan utöka förbi din ursprungliga raka linjer skapar en ljussabel som har olika stora komponenter.
4 - när du har en snygg bas form du kan lägga till mörkare penna linjer och även lägga till detaljer till ljussabel.
** Om du är osäker på vad man ska lägga kom ihåg att lite knappar och fyrkantiga rutor är lätt att dra och lägga till intressant detalj i den färdiga ritning **