Rita en katt med blåbär (Låt oss dra manga Lektion 3) (9 / 12 steg)
Steg 9: Skuggor, högdagrar, och färdigställande bakgrunden
Med samma färg som skuggor på katten, airbrush några skuggor för den katt och bär på ett nytt lager. Detta ger bilden en känsla av plats. Ställa in lagerläget "multiplicera".
Bakgrunden verkar lite tråkigt, så låt oss krydda upp några. I bakgrunden lager själv, Välj en rektangel i hörnet och fjäder det 200 pixlar. Fyll den med mörkbrun. Välj en annan, tunnare rektangel precis intill det. Även fjäder detta, men fyll den med en ljusare brun. Detta ger illusionen av en dörröppning.
Airbrush vissa miljömässiga belysning för bakgrunden (på ett nytt lager). Ställa in lagerläget "smita". På ytterligare ett nytt lager (framför allt) dra några höjdpunkter med ljusblå, Lägg några vita till dem sedan. Med verktyget smeta ut att det ser mer naturligt. Välj en wedge form i nedre hörnet av ögat och använda verktyget övertoning med opacitet inställd på runt 40 för att ge det en reflekterande glans.
Bakgrunden behöver fortfarande lite balans, så gör vi en bildram. Använd rektangel markeringsverktyget Markera en rektangel i andra hörnet. Ändra val av läge till "subtrahera", då välja en mindre rektangel inuti det andra urvalet. Detta gör en fin liten ram. Fyll markeringen med brunt. Välj på insidan av ramen, fjäder valet, sedan fylla den med blå och Använd airbrush verktyget med en mjuk borste att lägga till detaljer. Jag valde att göra det en berg scen. Lägga till en reflektion till det som vi gjorde med ögat så att det inte kommer att se ut ett fönster (även om windows kan reflektera, alltför).
Markera bakgrunden igen. Denna gång också välja lite av förgrunden. Fjäder urvalet av 50 och Gaussisk oskärpa av 30 bildpunkter.