Rörelse, reaktiv Shake-the-labyrint spel (7 / 8 steg)
Steg 7: Bygg den! PT. 5: Projektet Base & fall
1. Bestäm elektroniska hölje material och bas för labyrint spel och rörelse detektor. Måla och dekorera!
Låt lös din kreativitet och uppfinningsrikedom! I denna design, en tuperware behållare rymmer (och döljer) elektronik. Eftersom jag ville ha en ogenomskinlig, rektangulär bas, snarare än att använda tuperware locket, tog jag del av fallet från en kasserad skrivare/skanner och spray målade det koppar.
För basen, använda studiematerial som tål den motoriska rörelsen (Undvik material som flex). Bra material för basen innehålla tjock tuperware lock, trä eller metall. Överväga tillgängliga verktyg också--om du inte har en borr (eller andra lämpliga elverktyg), ska du använda material som kan skära med handverktyg.
2. bestämma plats för labyrint bas och rörelse detektor stativ. Markera med penna.
Överväga att rotera labyrint basen, så dubbelkolla att det klarnar rörelsedetektorn står inom 360 grader av rotation.
3. Mät storleken på servomotor och skär hål i bas (för bara kroppen av servomotor, hålla montering armar ovanpå bas). Tryck servo motor kropp (och kablar) genom hål, Varmlimma popsicle pinnar till toppen av bas.
4. borra små hål i bas för rörelse detektor ledningar. Plats rörelse detektor stå på bas, push ledningar genom hål, och varmt lim står att basera.
5. lim switch på base i ett lättillgängligt läge.
6. följa bas till projektet fallet med kardborrband remsor.