Scratch spel utveckling med Sensorian (4 / 7 steg)
Steg 4: Grundläggande bil Program
Klicka på kontrollen och lägga till ett när grön flagga klickade block i fönstret skript. Lägga till ett evigt block när grön flagga klickade på blocket. Lägg till två om block insidan av blocket för evigt . Klicka på operatörer och lägga till en = block i den villkorliga delen av båda om block. Inställd på höger sida av det första = blocket 3 och till höger i det andra blocket = 1. Klicka på Avkännings och Lägg till en sensor värde block på vänstra sidan av båda = block, ställa in sensorn till sensorian-touchpad. Klicka på förslag och lägga till en ändra x av block på kroppen av båda om block. Ange värdet för den första en till 5 och värdet av den andra till -5. Nu, klicka på den gröna flaggan. Att trycka på Sensorian B1 ska orsaka bilen att vända och att trycka på B3 ska orsaka bilen att driva framåt.