Scratch spel utveckling med Sensorian (6 / 7 steg)
Steg 6: Ett enkelt spel
Lägga till en annan sprite genom att klicka på knappen Välj nya sprite från filen och klicka på saker, rock, OK. Dra rock till mitten av scenen. Lägga till ett annat om block i kroppen av blocket för evigt . Lägga till en = block i den villkorliga delen av detta block och värdet till höger om det 2. Lägga till en sensor värde block till vänster sida av blocket = och sätta dess sensor till sensorian-touchpad. Klicka på förslag och lägga till en peka i riktning block i kroppen av detta om block. Ange riktning till 90. Lägga till ett annat om block i kroppen av blocket för evigt . Klicka på Avkännings och lägga till en röra block i den villkorliga delen av mest nyligen tillagda om blocket. Ställa in sina objekt till Sprite2. Inuti kroppen av omblock Lägg ett evigt block och inuti att klicka på utseende och en säga block. Ställ in den på "spelet över!". I mellan lägga när grön flagga klickade på blocket och det viktigaste för alltid blocket dessa tre Motion block; ange x till -180, y till -140, och peka i riktning 90. Klicka nu på den gröna flaggan. Använda B1 för att återföra, B2 nivå bilen och B3 att driva framåt. Aktivera Sensorian om z-axeln att köra över klippan. Det slår du rock spelet kommer att vara över. Tryck på stop-knappen, och sedan starta om grön flagg.