Simon bläckfisk (2 / 4 steg)

Steg 2: kod



- Vi använde Summer, lysdioder, och knappar som följde med lillypad.

För att få summern att arbeta där är två samtal som du behöver: tone() och noTone().
Som en snabb anteckning stör funktionen tone() PWM utgången på stift 3 och 11 utom på Mega.
Funktionsdefinitionen för tonen är:
tonen (pin, frekvens) eller ton (pin, frekvens, varaktighet)
Om varaktigheten anges tonen kommer att fortsätta att spela tills anropas funktionen noTone()
tillämpas på pin. Funktionsdefinitionen av noTone() är helt enkelt noTone(pin).
Du kan bara spela en ton på stiftet på en gång, detta var inte en fråga för oss eftersom
Vi använde endast en ton per sträcka.

Vår ursprungliga idé var att använda varje ben för en annan anteckning i tonarten C och har
en hela octive. Tyvärr har vi inte använder alla 8 ben för detta, men med den
rätt hårdvara du skulle bara behöva göra några mall ändringar i koden nedan
att ha det funktionsduglig.

Det finns en fin header-fil som ingår i paketet arduino som definierar
allt av frekvenserna till motsvarande notera namn. När denna header-fil är
ingår allt du behöver göra är samtal NOTE_C4 ha summern spela mitten C eller
Om du behöver en kraftig du bara infoga 'S "mellan tonens namn och nummer dvs.
NOTE_GS4.

I vår kod nedan kommer du att märka att vi använder en analog PIN-kod för ett av de
Ben knappar. Vi var tvungna att göra detta utifrån lillypad layout samt totalen
antalet stift var vi med. Vi behövde göra några små hack för att få detta att
arbeta som digital stiften kan du bara kontrollera för att se om PIN-koden är hög eller låg medan
analogt utgångar dess spänning.

För varje ben finns en knapp och ett ljus. När knappen trycks den tilldelade
Obs får aktiveras genom sund PIN-koden och spelar igenom summern samt
som LED i benet belysning upp.

När du vinner den första delen av spelar Beatles Octopus's Garden följt av
bokstaven V. Låten gjordes genom att placera noterna i en matris och looping över
matrisen när tiden är rätt.

Spelet är relativt enkel. I början av varje cykel kontrollera vi alla knappar
för att se om någon av dem trycks. Vi gjorde detta med anrop till digitalRead(). Vi sedan slinga""
via knappen och om det finns en knapp som är aktiv vi anger en variabel som
lagrar den senaste pin. Vi kollar bara efter varandra så om du hade pins
1 och 4 tryckte samtidigt den skulle sätta variabeln till pinne 4.

Vi sedan tar denna information och vidarebefordra den till en switch-sats som aktiverar
ljus och ljud är associerade med knappen intryckt. Sättet vi
Ställ in allt upp det inte kommer tända flera ben eller spela flera ljud. Att
skulle vara en trevlig förbättring till detta projekt. Om du har lagt till 3 sumrar kan du
spela grundläggande huvud- och delversioner ackord genom att trycka på olika ben. Detta skulle lägga en
realtid musik att göra aspekt till bläckfisk. Också med 8 ben har du alla
de anteckningar som du skulle behöva spela grundläggande låtar i tonarten C.

För spelet aspekten av koden efter varje iteration genom huvudloop kolla vi
att vi är i simon läge och att knappen staten har förändrats (en knapp hade varit
pressad). Det kontrollerar knappen värdet och jämför den med värdet sparas i en matris
som beskriver spelet sekvensen hittills. Om värdena matchar det lägger tillför ett nytt värde
till slut sekvens och lekar uppdaterat hela sekvensen från början.
Om värdena inte matchar det träder i "Du förlora" slingan som spelar en förlorare
ljus sekvens och återställer spelet.

#include "pitches.h"

int läge = 0; 0-Simon... 1-ljud/ljus

CONST int leg0B = A4;
CONST int leg0L = 13.
CONST int leg1B = 2;
CONST int leg1L = 3;
CONST int leg2B = 12;
CONST int leg2L = 11;
CONST int leg3B = 6;
CONST int leg3L = 7.
CONST int soundPin = 9;

int buttonState0 = 0;
int buttonState1 = 0;
int buttonState2 = 0;
int buttonState3 = 0;

int pauseBetweenNotes = 300;
int speltid = 500. När du spelar simon sekvensen

int pinsUsed = 4;
int lastPin = 0;
int currentPin = -1;

int lastLight = 0;

CONST int maxTurns = 50;
int spel [maxTurns];
int vända = 0;
int arrayCounter = 0;

CONST int turnsToWin = 4;

osignerade långa loseTime;
osignerade långa currentTime;
osignerade långa delayAllowed = 10000; Tryck på en knapp inom 4 sekunder eller du förlorar

anteckningar i melodin:
Skarpa F G C D
int melodi [] = {
NOTE_B4, NOTE_B4, NOTE_CS4, NOTE_B4, NOTE_B0,
NOTE_GS4, NOTE_GS4, NOTE_A4, NOTE_GS4,
NOTE_GS4, NOTE_FS4, NOTE_E4, NOTE_E4, NOTE_E4,
NOTE_CS4, NOTE_B4, NOTE_GS4, NOTE_E4, NOTE_GS4,
NOTE_FS4
};

Observera varaktigheter: 4 = fjärdedelsnot, 8 = åttondelen noterar, etc.:
int noteDurations [] = {
4, 4, 4, 1, 4,
4, 4, 4, 1,
8, 8, 4, 4, 4,
4, 4, 2, 8, 8, 1};

void setup() {
/*
för (int thisNote = 0; thisNote < 20; thisNote ++) {

för att beräkna noterar varaktighet, ta en sekund
dividerat med Noteringstyp.
e.g. fjärdedelsnot = 1000 / 4, åttondelen noterar = 1000/8, etc.
int noteDuration = 1000/noteDurations [thisNote];
tonen (soundPin, melody[thisNote],noteDuration);

Ange en minsta tid mellan dem för att skilja anteckningar.
tonens längd + 30% verkar fungera bra:
int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1,30;
Delay(pauseBetweenNotes);
stoppa tonen uppspelningen:
noTone(soundPin);

}
*/

Serial.BEGIN(9600);
Millis(); initiera legxB stiften som bidrag:
pinMode (leg0B, ingång);
pinMode (leg1B, ingång);
pinMode (leg2B, ingång);
pinMode (leg3B, ingång);
pinMode (leg4B, ingång);
pinMode (leg5B, ingång);
pinMode (leg6B, ingång);
pinMode (leg7B, ingång);
initiera lysdioderna som en utgång:
pinMode (leg0L, produktionen);
pinMode (leg1L, produktionen);
pinMode (leg2L, produktionen);
pinMode (leg3L, produktionen);
pinMode (leg4L, produktionen);
pinMode (leg5L, produktionen);
pinMode (leg6L, produktionen);
pinMode (leg7L, produktionen);
initiera ljud PIN-koden som utdata:
pinMode (soundPin, produktionen);
Ange en minsta tid mellan dem för att skilja anteckningar.
tonens längd + 30% verkar fungera bra:
int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1,30;

spel [0] = -1;
}

void loop() {

upptäcka knappen intryckt
buttonState0 = analogRead(leg0B);
Serial.println(buttonState0);
buttonState1 = digitalRead(leg1B);
buttonState2 = digitalRead(leg2B);
buttonState3 = digitalRead(leg3B);
/*
buttonState4 = digitalRead(leg4B);
buttonState5 = digitalRead(leg5B);
buttonState6 = digitalRead(leg6B);
buttonState7 = digitalRead(leg7B);
*/
Ange var baserat på knappen intryckt
currentPin = -1; -1 om inga knappar
IF(buttonState0 == High)
IF(buttonState0 > 200)
currentPin = 0;
IF(buttonState1 == High)
currentPin = 1;
IF(buttonState2 == High)
currentPin = 2;
IF(buttonState3 == High)
currentPin = 3;
Serial.println(currentPin);
/*
IF(buttonState4 == High)
currentPin = 4;
IF(buttonState5 == High)
currentPin = 5;
IF(buttonState6 == High)
currentPin = 6;
IF(buttonState7 == High)
currentPin = 7.
*/
currentTime = millis();
loseTime = millis() + delayAllowed;

om (läge == 0 & & currentTime > loseTime)
{
gameLost(0);
}

om (läge == 0 & & spel [0] == -1)
{
Serial.println ("GAME START");
vända = 0;
addRound();
}

om (currentPin! = lastPin)
{
digitalWrite (lastLight, låg);
om (läge == 0 & & currentPin! = -1) //simon läge
{
om (spelet [arrayCounter]! = currentPin)
{
gameLost(1);
currentPin = -1;
}
annat
{
arrayCounter ++;
currentTime = millis();
loseTime = millis() + delayAllowed;

}
}

växel (currentPin) {
fall -1:
noTone(soundPin);
Serial.println ("fall -1");
bryta;
fall 0:
Serial.println ("fallet 0");
spela upp ljud i benet 0 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg0L, hög);
lastLight = leg0L;
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
bryta;
fall 1:
Serial.println ("mål 1");
spela upp ljud i benet 1 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg1L, hög);
lastLight = leg1L;
tonen (soundPin, NOTE_D4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg1L, låg);
bryta;
fall 2:
Serial.println ("mål 2");
spela upp ljud i benet 2 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg2L, hög);
lastLight = leg2L;
tonen (soundPin, NOTE_E4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg2L, låg);
bryta;
fall 3:
Serial.println ("fall 3");
spela upp ljud i leg 3 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg3L, hög);
lastLight = leg3L;
tonen (soundPin, NOTE_F4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg3L, låg);
bryta;
/*
fall 4:
spela upp ljud i ben 4 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg4L, hög);
lastLight = leg4L;
tonen (soundPin, NOTE_G4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg4L, låg);
bryta;
fall 5:
spela upp ljud i benet 5 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg5L, hög);
lastLight = leg5L;
tonen (soundPin, NOTE_A4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg5L, låg);
bryta;
fall 6:
spela upp ljud i benet 6 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg6L, hög);
lastLight = leg6L;
tonen (soundPin, NOTE_B4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg6L, låg);
bryta;
fall 7:
spela upp ljud i benet 7 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg7L, hög);
lastLight = leg7L;
tonen (soundPin, NOTE_C5);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg7L, låg);
bryta;
*/
standard:
om inget annat matchar, göra standard
standard är valfritt
}
lastPin = currentPin;

om (arrayCounter > = sväng)
{
Delay(500);
digitalWrite (lastLight, låg);
noTone(soundPin);
Delay(1000);
addRound();
}
}
Delay(100);
}

void playSequence()
{
Serial.println("playSequence");
int seqCounter = 0;
int värde = spel [seqCounter];
int noteLength = 1000-(100*turn);
IF(noteLength < 500)
{
noteLength = 500.
}
medan (värde! = -1)
{
Växla (värde) {
fall 0:
spela upp ljud i benet 0 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg0L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
bryta;
fall 1:
spela upp ljud i benet 1 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg1L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_D4);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg1L, låg);
bryta;
fall 2:
spela upp ljud i benet 2 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg2L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_E4);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg2L, låg);
bryta;
fall 3:
spela upp ljud i leg 3 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_F4);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg3L, låg);
bryta;
/*
fall 4:
spela upp ljud i ben 4 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg4L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_G4);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg4L, låg);
bryta;
fall 5:
spela upp ljud i benet 5 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg5L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_A4);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg5L, låg);
bryta;
fall 6:
spela upp ljud i benet 6 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg6L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_B4);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg6L, låg);
bryta;
fall 7:
spela upp ljud i benet 7 samt ljus upp benet
digitalWrite (leg7L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C5);
Delay(noteLength);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg7L, låg);
bryta; * /
}
seqCounter ++;
värde = spel [seqCounter];
Delay(pauseBetweenNotes);
}
}

void addRound()
{
Serial.Print ("lägga till TURN");
Serial.println(turn);
länge nästa = random(pinsUsed);
IF(turn > turnsToWin)
{
gameWon();
currentPin = -1;
lastPin = -1;
}
annat
{
spel [tur] = nästa;
spel [turn + 1] = -1;
tur ++;
playSequence();
arrayCounter = 0;
currentTime = millis();
loseTime = currentTime + delayAllowed;
Serial.Print ("förlora tid och sådan -");
Serial.println(loseTime);
Serial.Print ("aktuell tid -");
Serial.println(currentTime);
}
}

void gameWon()
{

för (int thisNote = 0; thisNote < 20; thisNote ++) {

för att beräkna noterar varaktighet, ta en sekund
dividerat med Noteringstyp.
e.g. fjärdedelsnot = 1000 / 4, åttondelen noterar = 1000/8, etc.
int noteDuration = 1000/noteDurations [thisNote];
tonen (soundPin, melody[thisNote],noteDuration);

Ange en minsta tid mellan dem för att skilja anteckningar.
tonens längd + 30% verkar fungera bra:
int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1,30;
Delay(pauseBetweenNotes);
stoppa tonen uppspelningen:
noTone(soundPin);

}
Delay(10);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(3000);
gameReset();

}

void gameLost(int i)
{
S
digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);

O
digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);

S
digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);

digitalWrite (leg0L, hög);
digitalWrite (leg1L, hög);
digitalWrite (leg2L, hög);
digitalWrite (leg3L, hög);
tonen (soundPin, NOTE_C4);
Delay(pauseBetweenNotes);
noTone(soundPin);
digitalWrite (leg0L, låg);
digitalWrite (leg1L, låg);
digitalWrite (leg2L, låg);
digitalWrite (leg3L, låg);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(pauseBetweenNotes);
Delay(3000);
gameReset();

}

Se Steg
Relaterade Ämnen

En guide till att göra en uppvisning bläckfisk för dina smycken.

Detta är Octavia, hon är en av mina smycken skärmar för våra bondens marknad. Hon ser bra ut bara umgås hemma, eller arbetar på marknaden!Material jag använt:Handduk pappersrör, aluminiumfolie, maskering tejp, gips avgjutning, gamla ordbok sidor, mjö...

GWAR - Oderus Urungus - The bläckfisk of Cthulhu gummilatex

Jag är inte ett proffs som du hittar snart ut, men jag har så mycket kul att göra det här och jag har lärt mig så mycket, jag känner att jag har att dela för båda skojs skull och kanske hjälpa någon annan ut i deras strävan att göra sina egna pjäser....

Hur du gör din egen bläckfisk Plushie

Någonsin velat ha en bläckfisk vän till din egen utan rädsla för att få vatten över hela platsen eller det fly från din fisk tank med lätthet? Tja, nu kan du! Inom detta projekt är enkel stammen till göra din alldeles egna Octo-kamrat!Steg 1:Vad du b...

Hur man gör: Norbert gosiga bläckfisk

Du har aldrig känt kärlek, tills du har haft en ryggradslösa djur kärlek! Träffa Norbert, en vänlig, kelig Jättebläckfiskar som vill inget hellre än att svepa sina tentakler runt omkring dig och hålla dig hela natten lång! Han är söt han är squishy.....

15 enkel stammen till göra en Boro glas bläckfisk

Min kollega och jag besöker varje vecka en berömda glaskonstnären i Sydney, Australien för att få oss igång med boro glas gör. I vår 2: a session kom jag upp med idén att göra en boro glas bläckfisk. Jag har sett denna vackra boro glas varelse ganska...

Skapa din egen Simon Says game med DIY Electro degen och Arduino!

Komma igångMålet med detta Instructable är att förvandla din electro degen till en kapacitiv touch-knapp med Arduino med hjälp av CapSense arduino biblioteket och sedan använde för att skapa en Simon Says spel. Vi kommer att använda en kapacitiv star...

Amigurumi bläckfisk

En rolig liten bläckfisk med stora ögon.Detta är första gången jag har gjort en virka mönster och första gången jag har gör en instructable, så jag hoppas allt jag har skrivit ner är vettigt. Även är svenska mitt andra språk vara så snäll på eventuel...

SVART bläckfisk bläck LINGUINE med färska CALIMARI & söt röd DRUVA tomater

Detta recept var inspirerad av Natalie's "doodlecraft" bläckfisk bläck Pasta med ögonglober! Även om av italienska arv, jag hade aldrig tidigare hört talas om bläckfisk bläck Pasta (eller svart bläckfisk bläck Pasta), och jag var tvungen att hit...

Avancerade Simon säger

Hej alla!Detta instructables visar "Avancerade Simon Says".Det är anledningen till varför jag ställde "Advance" till "Simon Says".Ni alla kanske vet vad Simon Says och lätt att hitta det med arduino projekt.(Faktiskt, jag gjo...

Bläckfisk gjutning

här är ett enkelt sätt att gjuta tenn, heres min väg för gjutning, theres mer information ut där online också. Detta är en gammal teknik som gör att gjutning av grundläggande former utan att kostnaden för dyra gjuta material.Bläckfisk tvätta upp på s...

Leksak bläckfisk garn docka. Ingen sömnad.

Tillverkning är snabbt och enkelt. Det är en bra start hantverk projekt, som kräver flätor och knop, men ingen sömnad. Lite i detta projekt är kritisk, använda vad är till hands. Det är en underbar gåva för ett älskat en, perfekt för alla hjärtans da...

Paracord bläckfisk

Detta var något jag hade kul att göra, så jag tänkte jag skulle dela med mig hur jag gjorde det. Armarna är böjbar så han kan flyttas runt för bra dekoration. Stort tack till er på Knut huvuden världen Wide för att alltid hjälpa mig lära nya knop! Ja...

SVART bläckfisk bläck LINGUINE TOPPAD med ett MEDLEY av skaldjur

Några av mina anhängare kanske minns att jag postat ett recept featuring svart bläckfisk bläck Linguine tillbaka i November, 2015. Eftersom jag hade fortfarande om en halv-pound med pastan ganska unik i mitt skåp, jag bestämde mig att se vad jag kund...

Calamari di pasta (pasta bläckfisk)

detta Instructable visar hur man gör pasta formad som squid / calamari.Ingredienser:Vanligt vetemjölÄggTorkade räkor (valfritt)Jag tänker inte gå in på Detaljer för att göra färsk pasta som det finns gott om guider på annat håll. Detta är en av dem.I...

Bläckfisk klängen med vitt vin ångade musslor

Ingen riktigt elegant matupplevelse är komplett utan en pasta komponent, och ingen pasta komponenten är riktigt lika rika eller så mörkt dekadent som våra hemlagade bläckfisk rankor. Gjorda av färska råvaror, bland annat bläckfisk bläck, denna pasta...

Cthulhu Bärpaj, aka OctoPie eller bläckfisk Pie

Denna paj är en eldritch skräck, och den perfekta skålen för din nästa Campus Crusade för Cthulhu husmanskost *.CthulhuBerry paj, en typ av bläckfisk paj eller OctoPie, är en söt pralin som är samtidigt fruktig och helt maffiabläckfiskens. Det är en...

Bongos för stepmania/simon spel

detta är en inmatningsenhet för spel som stepmania men för människor som inte kan stå/använda fötterna. De är inte strickly ett musikinstrument, de bara upptäcka träffar och inte pressa.I framtiden planerar jag att införliva stå ensam simon hårdvara...

Realistiska bläckfisk Cake

Hey guys! Så idag bestämde jag mig för jag ville göra en bläckfisk tårta som ser ut som riktiga som möjligt. Jag trodde det skulle vara ett roligt och utmanande uppgift som skulle vara perfekt för den här tävlingen. Hoppas ni alla njuta!Häftiga med d...

Baby bläckfisk dräkt - flytta tentakler

Detta är en dräkt som jag bar med min 7 månader gamla dotter i en baby-Björn. Konceptet var en bläckfisk med fäktar tentakler attackerar en snorklare. Jag arbetade med en noll budget i åtanke, även om jag gjorde slut köpa snorkelutrustning. Alla mate...