Simulera vattendroppar på trä (2 / 3 steg)
Steg 2:4-32 konvertering platt bild till ytan i Rhino 3D
Steg 25: Gå till ytan > Heightfield från bilden. Navigera till bilden sparas i steg 23 och välj.
Steg 26: I den översta vyport, ingång platsen för start hörnet och skriv 12" för längden på sidan. Detta är godtycklig, eftersom vi kan skala det senare.
Steg 27: I rutan Heightfield dialog in minst 200 X 200 för prov poäng och 1 för djup.
Steg 28: Välj den resulterande lyft och gå på analysera > begränsningsram och slå till gå in. Detta kommer att dra en ruta runt mest borterst pekar av ytan du skapat.
Steg 30: Använder denna begränsningsram, vi kommer att använda Transform > skala > skala 1D för att göra den vertikala höjden av vågorna mer lämpligt. Jag valde ett djup av 1/8".
Steg 31: Dra lager (vad du fräsning av) med den översta sidan på det nedre vänstra hörnet på 0,0,0 och placera din krusade ytan inom beståndet.
Steg 32: Rita en rektangel på toppen av beståndet som representerar där du vill klippa bit ut när det är gjort gör den ytbeläggning.
Vi har nu gjort att inrätta CAD fil för CAM bearbetning. Vi har definierat vårt lager, placerade den relativt den och placerade geometri inom beståndet. I nästa steg kommer vi koreografera maskinrörelser som kommer att överföra vår design från bitar till atomer...