Skapa låga Poly konst från 3D-modeller (4 / 9 steg)
Steg 4: Exportera och importera
Nu är det dags att exportera modellen. Vi har önskad geometri, men Meshmixer har inte belysning och miljö justeringarna som jag gillar. Du kan stänga av de flesta av bakgrundsbilder och justera objekt färg, men bristen på finjustering och bild exportalternativ föranledde mig att använda ett annat verktyg.
Det första steget är att exportera geometri. Detta alternativ kan hittas under Arkivera > Exportera. Alternativt kan du använda kortkommandot CTRL + E.
Det finns flera alternativ som du kan använda för filformat - vid tillämpningen av denna handledning kommer vi att välja exportera som en STL. Välj ett filnamn och avsluta filexport.
För att "göra" den slutliga bilden, kommer jag att använda Autodesk Inventor. Jag har även tidigare använt SolidWorks. Observera att det finns en uppsjö av alternativ på hur man skall gå härifrån, så känn dig fri att använda de är tillgängliga för dig eller vad du är bekant med. Varken uppfinnare eller SolidWorks är de bästa alternativen här, men de tjänar syftet med denna snabba och smutsiga konstprojekt. Om du vill ha en lista över 3D-modellering och rendering verktyg, se sidan intro till denna tutorial!
Uppfinnare, klicka på den öppen under fliken starta . Under Filformat, väljer STL-filer. Navigera till den exporterade filen och öppna den.