Skapa låga Poly konst från 3D-modeller (3 / 9 steg)
Steg 3: Finjustering med verktyget minska
Verktyget minska har två primära inställningar för att justera. Det första alternativet kan du välja en av tre mesh metoder: procentandel, triangel Budget, och Största avvikelsen. Alternativ procent och Triangel Budget är liknande - de helt enkelt begränsa antalet trianglar i mesh med antingen en procentandel av den ursprungliga triangel räkningen, eller begränsa den till ett godtyckligt värde. Meshmixer försöker att återskapa geometri med dessa nya begränsningar. Min bästa alternativet är Största avvikelsen. Här kan du ange ett högsta värde som minskad geometri kan variera från den ursprungliga geometrin.
För dessa inställningar, helt enkelt använda skjutreglagen för att justera parametrar tills du har skapat det önskat utseendet. Du kan också skriva i ett specifikt värde.
Inställningen i nästa har två alternativ: enhetliga eller form bevara. Dessa alternativ är ganska självförklarande - jag tenderar att föredra den Formen bevara alternativet men en kombination av dessa alternativ fungerar. Det är främst en fråga om estetiska preferenser och vad slutresultatet ser ut. Den resulterande mesh faktiska egenskaper är oviktigt eftersom detta används helt enkelt för grafisk designprogram!
Kryssrutan anger om du vill Bevara gränsernaär en viktig möjlighet att observera. Oftast kommer du inte vill behålla gränser - detta begränsar hur Meshhmixer kommer att minska maskorna på gränserna och ofta skapar en ojämn titta nära kanterna. Till exempel, kan vi se i bilderna ovan att det finns fortfarande ett stort antal polygoner nära den kanin fötter innan vi avmarkera gränsen bevarandet.
I exemplet ovan använder jag faktiskt minska en andra gång för att ytterligare minska antalet polygon. Färre formerna, de mer framträdande blir den låga poly estetiska!