SMART FORT – interaktiv gömställe för barn (2 / 5 steg)
Steg 2: kod
B. kod• Sedan räkna ut koden.
• Adafruit har ett eget bibliotek för det komponenter
• Kapacitiva sensorer behöver CapSense biblioteket. Kontrollera att du har det innan du börjar.
• https://github.com/moderndevice/CapSense
• Jag började med att göra några lysdioder ljus på genom att vidröra en kapacitiv sensor (ledande tyg) med min neopixel remsa.
(kod bifogas - OneSensor_light)
• Jag samman en kod för exempel kod strandtest (på adafruit) och plysch spel controller koden.
• http://learn.adafruit.com/plush-game-controller/the-code
• Arbetade jag på WaveShield och Ardunio separat (utan LED strip) se till att perfekt konvertera musikfiler innan du sätter in SD-kortet. Också uppmärksamma den formatering SD kort handledningen.
• När det är gjort, använda Wavetest
• Jag använde exemplet Wave test (kommer att dyka upp när du har hämtat wave biblioteket på webbplatsen http://learn.adafruit.com/adafruit-wave-shield-audio-shield-for-arduino/wavehc-library)
• Låtar spelas i slingor om du hör det och alla kablar är korrekt.
• Andra kodexemplet kan du välja en låt och spela just det från SD-kortet. Så du vet att kan du programmera det specifikt.
• Så här är problemet: Jag skrev framgångsrikt en kod sammanfoga två koderna CapSense och WaveShield (det sammanställer framgångsrikt men aldrig körs.) (koden fäst - CapSense_Light + wave)
• Så tyvärr jag cudnt har lysdioder reagerar samtidigt som talaren gör. Så programmerade jag LED lamporna endast för mitt projekt. (kod bifogas - CapSense_Light + RGB)