Sovrum inredning med 3ds max och vray (4 / 5 steg)
Steg 4: Väggar och fönster
Nu göra en annan låda lika stor som den som vi används i booleska operationen att skapa fönstret, men se till att den här har en bredd av cirka 5 cm – något tunnare än väggen själv. Nu konvertera den till en redigerbar Poly som innan... Välj de två stora polygoner (vara noga med att välja baksidan en också), högerklicka och infälld dem med ett värde på 4 cm. Nu ta bort de två valda polys.
Gå in gränsen delobjekt läge genom att trycka 3 på tangentbordet, Välj de två öppna gränserna, och klicka på bridge för att ansluta dem med en slinga av polys. Gör två fasat lådor och placera dem som kan ses i bilden nedan till skapa splittring i fönsterkarmen. Slutligen gör 3 fler lådor med en bredd av ca 0,5 cm och placera dem i fönsterkarmen att bilda glasskivorna.
Välj alla vägg polys. Gå in i vertex läge nu och klicka på knappen skarva plan. Justera segment planet och göra nedskärningarna som kan ses i bilden nedan. Avsluta skiva plan funktionen, klicka på knappen Slice plan gång. Slutligen väljer du den angivna polygonen och pressa det inåt med ett värde av cirka 7 cm.
Info: Du har gjort dessa nedskärningar att skapa vissa guide geometri som kommer att användas att lägga olika material på väggarna, samt att placera en lampa bakom sängen.
Nu fylla resten av rummet med alla rekvisita du har i åtanke