Spåra 2D rörlighet med hjälp av Arduino ultraljudssensorer och visualisera i enighet (4 / 4 steg)
Steg 4: Kan skriva vår enighet kod
Kontrollera att din enhet projekt tillåter seriell kommunikation av
1-Redigera > Inställningar > player > Bläddra ner till optimering och ändra api-kompatibilitet till .NET 2.0
2-nu vi ändra huvudkameran i ortografisk och ställa in storleken på 5 och slutligen ändra det ställning till
x = 9, y = -6
3 - skapa en kub och bifoga manuset till den
använder UnityEngine;
använder System.Collections;
använder System.IO.Ports;
allmän klass axel: MonoBehaviour {
privat Vector3 temp;
privat SerialPort ström = nya SerialPort (+ "COM11", 9600);
Använd detta vid initiering
Ogiltig Start () {
Stream. Open();
Stream. ReadTimeout = 25;
StartCoroutine(readString());
}
Uppdatering anropas en gång per bildruta
void uppdatering () {
}
IEnumerator readString() {
medan (sant) {
om (stream. IsOpen) {
försök
{
strängvärde = stream. ReadLine();
strängvärden [] = värde. Split(',');
float x = int. Parse(VALUES[0]);
float y = -1 * (int. Parse(VALUES[1]));
x = x / 10f;
y = y / 10f;
Temp = transform.position;
Temp.x = x;
Temp.y = y;
Transform.position = härda;
}
fånga (System.Exception) {
}
}
avkastningen returnera null;
}
}
}