Spela Ode till glädjen och annan klassisk musik med Arduino (4 / 4 steg)
Steg 4: Programmera ditt projekt
Öppna Arduino IDE skiss programvara och ansluta din Arduino ombord till datorn via USB.
Kopiera och klistra in följande kod i skissen. Gå nu till verktyg och se till att styrelsen väljs som Arduino Uno och den seriella porten är korrekt (detta kan kontrolleras genom att gå in i Enhetshanteraren i Kontrollpanelen och se vilken port försvinner när Arduino är ansluten). Nu ladda upp skiss genom att klicka på pilen rätt i det övre vänstra hörnet av skärmen.
Om allt går väl bör du höra summern spelar en serenading melodi.
Här är The Code:
/*
Summern tutorial
*/
int buzzerPin = 8; med hjälp av digital stift 8
#define NOTE_C6 1047
#define NOTE_D6 1157
#define NOTE_E6 1319
#define NOTE_F6 1397
#define NOTE_G6 1568
#define NOTE_A6 1760
#define NOTE_B6 1976
#define NOTE_C7 2093
void setup()
{
inget att ställa in
}
void loop() {
Tone(PIN,Frequency,duration)
tonen (buzzerPin, NOTE_A6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_A6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_B6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_G6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_A6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_B6, 500);
Delay(200);
tonen (buzzerPin, NOTE_C7, 500);
Delay(300);
tonen (buzzerPin, NOTE_B6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_G6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_A6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_B6, 500);
Delay(200);
tonen (buzzerPin, NOTE_C7, 500);
Delay(300);
tonen (buzzerPin, NOTE_B6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_A6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_G6, 500);
Delay(500);
tonen (buzzerPin, NOTE_A6, 500);
Delay(500);
}
Nu när du har programmerat din Arduino prova att spela med skissen. Värdena vid noterna vid övre byte frekvensen av summern not, 500, 300 och 200 värden anger fördröjning i millisekunder. Gå och göra din egen melodi för din Arduino att spela.