STM32F4 Discovery del 1 - Touch knappar (2 / 4 steg)
Steg 2: Writting ett program buttons.h
Writting ett program om ARM mikrokontroller är ganska hårdare sedan AVR. Jag kommer att visa dig hur du skapar din första widget på enkelt sätt.
buttons.h
Som du ser, för det första måste du definiera element du behöver. I detta fall är det Framewin, Knapp1 och Button2.
I statisk const GUI_WIDGET_CREATE_INFO _MainWindow [] skapar du din widget. Vi måste skriva vilken typ av widget att skapa (FRAMEWIN_CreateIndirect), texten ska vara visibled på den ("Instructables!"), X-start(10) Y-start(10), X-end(220), Y-end(180).
Buttons() funktion är den huvudsakliga funktionen för touch skärmen rutin.
#ifndef __BUTTONS_H
#define __BUTTONS_H
#include "WM.h"
#include "BUTTON.h"
#include "TEXT.h"
#include "FRAMEWIN.h"
#include "PROGBAR.h"
#include "GRAPH.h"
#include "GUIDEMO.h"
#define ID_W1 (GUI_ID_USER + 1)
#define ID_W1_BUTTON0 (GUI_ID_USER + 2)
#define ID_W1_BUTTON1 (GUI_ID_USER + 3)
//
Dialogrutan resurs
//
statisk const GUI_WIDGET_CREATE_INFO _MainWindow [] =
{
{FRAMEWIN_CreateIndirect, "Instructables!", ID_W1, 10, 10, 220, 180, 0, 0, 0},
{BUTTON_CreateIndirect, "Ljus på", ID_W1_BUTTON0, 10, 10, 190, 40, 0, 0, 0},
{BUTTON_CreateIndirect, "Ljus av", ID_W1_BUTTON1, 10, 70, 190, 40, 0, 0, 0},
};
void Buttons(void);
#endif / * __BUTTONS_H * /