Taktila tangentbord / game controller med Arduino och bearbetning (5 / 5 steg)
Steg 5: Processing skiss: mottagare
import processing.serial.*;
Seriella myPort;
char nyckel = 'N'; standard = ingen kil
void setup() {
storlek (400, 400);
Val av hårdkodade port. Min är den andra porten, måste du kontrollera som är din Arduino följetong
println ("portar:");
println(Serial.list());
myPort = ny följetong (denna, Serial.list() [1], 9600);
}
void draw() {
bakgrund (255, 128, 0);
Fill(255);
fyra vita cirklar
ellips (200, 50, 80, 80);
ellips (200, 350, 80, 80);
ellips (50, 200, 80, 80);
ellips (350 200, 80, 80);
IF(myPort.available() > 0) {
nyckel = myPort.readChar();
println(Key);
}
Fill(0);
Switch(Key) {
om en av nycklarna: svart cirkel
'T i mål ":
ellips (200, 50, 80, 80);
bryta;
fallet "B":
ellips (200, 350, 80, 80);
bryta;
fallet "L":
ellips (50, 200, 80, 80);
bryta;
fallet "R":
ellips (350 200, 80, 80);
bryta;
om N: gör ingenting
fallet 'N':
bryta;
}
nyckel = 'N';
}