Tal-kontrollerade Game Boy Advance (8 / 9 steg)
Steg 8: Programmera Arduino
Jag har bifogat den kod jag använder för min Arduino. Jag har ställt den så att när BitVoicer hör ett ord som är i röst-schemat, skickar knappnamnet till Arduino som en sträng. Arduinoen ställer sedan in digital utgång pin motsvarar knappen till hög och alla andra låg. För knapparna riktning pin kort anges till låg och sedan satt till hög tills ett nytt kommando skickas (effektivt håll knappen nedtryckt), medan för A, B, och start, den PIN-kod har angetts till hög för 200 ms (liknar att trycka på knappen en gång). Jag har också ett "stop" kommando som bara anger allt till låg.
Något att vara medveten om är att du måste ha linjen
bitVoicer.setAnalogReference(BV_EXTERNAL);
i din setup. Detta beror på att vi använder en referensspänningen för mikrofonen. Om du inte har denna linje, kan då samtal till andra BitVoicer funktioner senare skada din Arduino.
För att få denna kod arbete måste du hitta mappen kallas "BitVoicer11" (som finns i C:\Program Files\BitSophia\BitVoicer\Library för mig) och kopiera det över i undermappen bibliotek för Arduino IDE installationsmappen (beläget på C:\Program Files (x86) \Arduino\libraries för mig). Dessa mapplatser varierar beroende på var du har BitVoicer och Arduino IDE installerat. Du hittar mer information på att göra detta i avsnitt 5.4 i BitVoicer manualen.