Taligenkänning med Arduino och BitVoicer Server (3 / 4 steg)
Steg 3: Importera BitVoicer Server lösning objekt
Nu måste du ställa in BitVoicer Server att fungera med Arduino. BitVoicer servern har fyra stora lösning objekt: platser, enheter, BinaryData och röst scheman.
Platser utgör den fysiska platsen där en enhet är installerad. I mitt fall har skapat jag en plats som kallas hem.
Enheter är BitVoicer Server-klienter. Jag skapade en blandad enhet, heter det ArduinoMicro och angett kommunikationsinställningarna. Obs om ARDUINO MICRO: den använder RTS och DTR så du måste aktivera inställningarna i fliken kommunikation. Jag skapade också en SystemSpeaker anordning för att syntetisera tal använda server audio adapter.
BinaryData är en typ av kommando BitVoicer servern kan skicka till klientenheter. De är faktiskt byte matriser kan du länka till kommandon. När BitVoicer servern känner igen tal besläktade med det kommandot, skickar bytearrayen till målenheten. Jag skapade ett BinaryData objekt till varje pin värde och heter dem ArduinoMicroGreenLedOn, ArduinoMicroGreenLedOff och så vidare. Jag slutade med 18 BinaryData objekt i min lösning, så jag föreslår att du hämta och importera objekt från den VoiceSchema.sof filen nedan.
Röst scheman är där allt kommer tillsammans. De definierar vilka meningar bör erkännas och vilka kommandon för att köra. För varje mening, kan du definiera så många kommandon som du behöver och i vilken ordning de kommer att verkställas. Du kan också definiera förseningar mellan kommandona. Det är hur jag lyckades utföra följd av åtgärder som du ser i videon.
Du kan importera (Importera lösningen objekt) alla lösning objekt jag använde i detta Instructable från filerna nedan. En innehåller enheterna och den andra innehåller röst schemat och dess kommandon.