Taligenkänning och syntes med Arduino (3 / 4 steg)
Steg 3: Importera BitVoicer Server lösning objekt
Nu måste du ställa in BitVoicer Server att fungera med Arduino. BitVoicer servern har fyra stora lösning objekt: platser, enheter, BinaryData och röst scheman.
Platser utgör den fysiska platsen där en enhet är installerad. I mitt fall har skapat jag en plats som kallas hem.
Enheter är BitVoicer Server-klienter. Jag skapade en blandad enhet, heter det ArduinoDUE och angett kommunikationsinställningarna. Viktigt: även den Arduino DUE har en liten mängd minne för att lagra alla ljud prover BitVoicer Server kommer att strömma. Om du inte begränsar bandbredden, skulle du behöva en mycket större buffert för att lagra ljud. Jag fick några buffertspill därför så jag var tvungen att begränsa datahastigheten i Kommunikationsinställningar till 8000 samplingar per sekund.
BinaryData är en typ av kommando BitVoicer servern kan skicka till klientenheter. De är faktiskt byte matriser kan du länka till kommandon. När BitVoicer servern känner igen tal besläktade med det kommandot, skickar bytearrayen till målenheten. Jag skapade ett BinaryData objekt till varje pin värde och heter dem ArduinoDUEGreenLedOn, ArduinoDUEGreenLedOff och så vidare. Jag slutade med 18 BinaryData objekt i min lösning, så jag föreslår att du hämta och importera objekt från filen VoiceSchema.sof nedan.
Röst scheman är där allt kommer tillsammans. De definierar vilka meningar bör erkännas och vilka kommandon för att köra. För varje mening, kan du definiera så många kommandon som du behöver och i vilken ordning de kommer att verkställas. Du kan också definiera förseningar mellan kommandona. Det är hur jag lyckades utföra följd av åtgärder som du ser i videon.
En av meningarna i min röst schemat är "spela en liten sång." Denna mening innehåller två kommandon. Det första kommandot skickar en byte som anger följande kommando kommer att bli en ljudström. Arduinoen börjar sedan "spela" lysdioder medan ljudet överförs. Ljudet är en liten piano jingel jag spelat in själv och ställa in den som ljudkälla för det andra kommandot. BitVoicer Server stöder endast 8-bitars PCM monoljud (8000 prover per sekund) så om du behöver konvertera en ljudfil till detta format, jag rekommenderar det följande konverteringsonlineverktyget: http://audio.online-convert.com/convert-to-wav.
Du kan importera (Importera lösningen objekt) alla lösning objekt jag använde i detta Instructable från filerna nedan. En innehåller vederbörlig enheten och den andra innehåller röst schemat och dess kommandon.