Tangentbord-kodare för MAME arcade (4 / 6 steg)
Steg 4: Mappning nycklarna måste du
Inuti tangentbordet märker du också att det finns två bitar av plastfilm som typ av ser ut som en PCB åtskilda av en annan bit av filmen (oftast fast till en av de andra).
Man prickar och linjer över den och du kommer att behöva identifiera som prickar motsvarar vilka tangenter. Det enklaste sättet att göra detta är att räkna. Så en tangent på tangentbordet 4 ner, 2 across (ESC är 1, 1). så få ställning som nycklarna och sedan räkna prickar.
Sedan använda en multimeter för att ta reda på där dessa nycklar sällskap upp till kontakterna. Ställ in din multimeter på ledningsförmåga läge (set pip om du kan) förlägger på av terminalerna på dot (säg för en nyckel) och kör den andra terminalen längs kontakterna tills den Piper eller erkänner ledningsförmåga. Anteckna vilka kontakter som de är. Jag heter min 1-13 och A - N och skrev bara ner. Det hjälper också för att markera ut nycklarna med en markör så du inte glömmer någon.