Tetris Parrot (3 / 5 steg)
Steg 3: 3D modellering och utskrift
6) modellering av papegoja huvud - nu när vi är klar med all elektronik, måste vi ta hand om 3D-modellering. Det första du kan göra är att skapa huvudet av papegojan. Detta bör göras med hjälp av programmet "Sculptris" (länk i avsnittet material och verktyg). Denna programvara är verkligen användbart eftersom det gör att du kan skulptera i en sfär. Det tar tid att vänja sig men det är den bästa mjukvaran för denna del av 3D-modellering.
7) modellering av rutan (organ) - ens trodde vi inte fick använda den modell vi utformat, i teorin, en ruta bör utformas. Till gör så, är den bästa mjukvaran "123D Design" (länk i avsnittet material och verktyg). Denna programvara är en av de enklaste programvara där ute. Och eftersom vi bara utformar en enkel låda med en öppen sida och ett litet hål, 123D Design är den bästa mjukvaran.
8) modellering av en tetris block - detta block används som en knäckt för papegojan. Vi sätta det i munnen. Ens trodde vi inte fick använda det (eftersom vi mött många problem med skrivaren), det bör utformas med programvaran 123D Design, en gång, eftersom det är en mycket enkel modell att utforma.
9) packa och skriva ut delarna - när alla delar är utformat, det enda som återstår är att extrahera filerna från 2 olika mjukvaror till STL och kopiera dessa STL-filer i 3D-skrivare. Vi kan skriva ut våra 3 modeller.