TRÅDLÖS GAMING KONSOLEN med mänskliga GESTER (8 / 11 steg)
Steg 8: 2D game Design!
Game Editor är ett 2D-spel författande paketet. Den stöder multi plattform utveckling toiPhone, iPad, Mac OS X, Windows (95-Windows 7), Linux, Windows-basedSmartphones, GP2X, Pocket PC, andHandheld PC. förenlighet med dessa plattformar nämns på spel upptäckten, [1] en populär plats för spelutvecklare, bland annan programvara som 3D Gamemaker, Darkbasic och Game Maker.
Game Editor skapades av Makslane Rodrigues, som har utvecklat det sedan 2002. Den nuvarande versionen är 1.4.0. Det anses fortfarande vara ett pågående arbete.
Hämta spel redaktör:
http://Game-Editor.com/main_page
http://Game-Editor.com/download
Interface
Gränssnittet själv är relativt grundläggande och är samma för Mac OS X, Linux och Windows. Navigera redaktör karta (nivån är utformade och avrättades) innebär panorering. Gränssnittet består av en huvudmeny längst upp, som visar den aktuella positionen på kartan, och ikoner som visar planerad användaren är i. Gränssnittet är fönster baserat. Varje åtgärd och händelse har ett eget fönster, tillsammans med flera inställningar för windows.
Skådespelaren koncept
Objekt i spelet Editor kallas aktörer. Detta betyder bland annat alla skådespelare måste vara ett tecken. Du kan lägga till flera grafik och animationer till en skådespelare från format som stöds.
Händelser
Game Editor motorn är händelsestyrda. För att något ska hända i ditt spel, Game Editor hanterar händelser skapa du med hjälp av samverkan mellan aktörer, och andra spel element, musen och tangentbordet. I spelet redaktör, du kan anpassa till en mycket hög grad vilka åtgärder hända på en händelse.
Nivå skapandet
Game Editor innehåller två sätt för att dela nivåer av spelet. En är att skapa separata filer för varje nivå, och sedan länka dem med 1 eller 2 funktioner. Men om nivåerna är litet hur som helst, och du inte vill separera dem så mycket, då du kan sätta alla nivåer i en fil och omger nivåerna med aktiveringen regioner som definierar den omgivna delen av filen laddas och ur minnet tillsammans.
Icke-skådespelare objekt
Game Editor kan du skapa banor och aktiveringen evenemang också. Banor är markerade som noder i spelet redigerarens gränssnitt och kan ange en rutt skådespelaren kommer att gå vidare. Hastigheten på vägen kan också ändras, och sökvägen kan göras upp av Bezier kurvor och linjära raderna också.
Slutsatser
Jag tror att detta är en bra programvara för alla som vill prova det hårda arbetet av spelet skaparen.
På den officiella webbplatsen finns också ett "spel" område där du kan ladda ner och se några spel som publiceras av människor och en demo område som kan visa dig vad du kan göra med denna programvara.
Det enda dåligt av denna programvara... är att det inte var klar år sedan... När jag hade mer fri tid, mer idéer och kärlek till spel