USB kameleont lampa (färg replikera) (3 / 13 steg)
Steg 3: Slå inmatningssensorn
Lampans använder en "Piezoelectric" skiva som en knapp. Lampans reagerar när det är knackade. Standard "Knock sensor" koden används.
Det fungerar på principen om piezoelectricity, när Piezoelementet trycks ned och knackade, kompressionen av olika lager av piezo skivan genererar betydande spänning. Denna spänning registreras av det analoga 2 stiftet på arduino. Varje gång vi slår sensorn, om spänningen är inställda tröskelvärdet, berättar den lampan att reagera i enlighet därmed. Indata är sedan drog ner med hjälp av 4M ohm motstånd nätverk.
Löda den negativa terminalen av Piezoelementet till marken stift på skölden. Sedan löda det andra stiftet till analoga A2. Nu äntligen löda 4M resistor nätverket som visas.
Diagrammet i behandling visar spänningstoppar när sensorn trycks ned och knackade.
Du har framgångsrikt gjort knock input.