USB-mus gjord av A Wii Nunchuck (3 / 4 steg)
Steg 3: Prototyper på skärbräda
Teensy Nunchuck
GND marken (varje potentiometer och knappar)
+ 5V 5 volt (varje potentiometer)
F0 x-axeln potentiometer utgång
F4 y-potentiometer utgång
D2 C-knappen
D3 Z-knappen
När du har anslutit allt per tabellen ovan, är du redo att programmera. Förutom att sätta den bifogade uppförandekoden till fönstret Arduino, se till att inställningarna är korrekta för detta projekt. Styrelsen bör identifieras som "Teensy 2.0" och USB typ "Tangentbord + mus".
Ladda upp koden och tryck på reset-knappen på Teensy. Leka med joysticken och båda knapparna att bekräfta allt fungerar på sätt som det ska. Ett enkelt misstag skulle vara att blanda upp de X- och Y riktningarna eller knapparna C och Z, men som lätt kan fastställas genom att byta ut anslutningarna på bakbord (en annan bra anledning bör du alltid prototyp allt).