Värdelös maskin, app (4 / 7 steg)
Steg 4: Blocket
Tryck på knappen block upp sidan Egenskaper till höger och nu ser du en tom duk, denna block del är lite knepigt, men lätt när du fånga den. det fungerar som ett pussel: så du väljer några block och sätta i andra.
Välj i menyn block lila torget med förfaranden och drar först till Viewer duken och sedan byta namn på den som pressonoff, (bara för referens) för att det du enda pressen i "förfarande" namnet i blocket du drog.
sedan i blocket är kontrollen en, titta efter ett "om" block, den första som kommer att passa inuti pressonoff en, sedan Tryck på den lilla blå rutan och dra ett annat block till höger om blocket. denna blå torget är samtal som mutator och tjänar till att ändra form på block.
nu i logik blocket dra en = till det första blanksteget om
titta i blocken, för knappen sprite och söka För bildknapp block och ställa in i blocket =
Markera den textblocket, den första är en tom "" och sätta i det andra tomma utrymmet för = blocket, då trycker du på blocket och skriver off.gif
med det betyder, när åtgärden pressonoff kallas, kontrollerar om bilden i spriten är off.gif
nu när du fångar idén var är block och hur man sätter den, jag ber er att se bilder och jag kommer att förklara idén
proceduren pressonoff med detta, som knappen bild till on.gif, ange arm hastighet 5 och annat med bilden till off.gif och spped till -5
Det innebär, när pressonoff kallas, det kommer att ändra hastigheten på armen och ställa in knappen i andra position.