Visa bild eller ikonen på den tjusiga I2C_LCD (7 / 10 steg)
Steg 7: Öppna och redigera demo-projektet.
Öppna "BitmapDisplay.ino" under katalogen: "... \I2C_LCD-UserManual_EN\DemoCode\BitmapDisplay". Sedan förklara data packet("bmTuzki_1") i början av projektet som bild-1 visas.
Ändra den bitmapp med funktionen ändra data packet pekaren och start koordinater som bild-2 visas.
#include < Wire.h >
#include < I2C_LCD.h >
I2C_LCD LCD;
extern GUI_Bitmap_t bmTuzki_1; Deklarera bitmapp datapaketet.
uint8_t I2C_LCD_ADDRESS = 0x51; Enheten adressinställning, standard: 0x51
void setup(void)
{
Wire.BEGIN(); I2C controler init.
}
void loop(void)
{
LCD. CleanAll(WHITE); Radera alla.
Delay(1000); Fördröjning för 1s.
Starta upp logotypen på bakgrundsbelysningen vidare, bitmappsläge arbete.
Om du vill visa tecken behaga switch till WM_CharMode.
LCD. WorkingModeConf (på, på, WM_BitmapMode);
Visa bitmapp på den angivna platsen.
LCD. DrawScreenAreaAt (& bmTuzki_1, 30, 0);
While(1); Vänta för evigt.
}
Efter redigera, klicka på knappen "Spara" av arduino IDE som bild-3 visas.