VJing i Unity + edddison (3 / 5 steg)
Steg 3: Installation enighet
För instruktioner om hur du installerar edddison och använda det i enighet besök avsnittet tutorials på edddison.com: http://edddison.com/downloads-tutorials/
Om du bara vill prova med mina inställningar utan att installera enhet:
Ladda ner zip här:
Installera edddison lt för enhet + edddison spårning på datorn
Öppna zip och starta build1.exe
edddison bör starta upp och ber dig att importera ett projekt: navigera till edddison-projektet i zip och öppna den.
Gå på med markör utskrift
Om du vill ändra visuella själv en kort beskrivning:
installera unity 3D 5 eller högre
Installera edddison lt för enhet + edddison spårning på datorn
Öppna den fuze vj kit som enhet-projekt
importera edddison asset paketet via menyn
Kopiera den scenen jag satte i zip-filen till mappen tillgångar och öppna den.
Detta är ett exempel scen för dig att räkna ut hur allt fungerar, it´s ganska enkelt.
Det enda som styr edddison är objektet"edddison-spelet". resten är fuze vj kit.
Information om hur du använder edddison finns tutorials-avsnittet här: http://edddison.com/downloads-tutorials/
Skriva ut markörer och planritningen du behöver genom edddison.
Klicka på "Skriv ut" och skriva ut 1) kub mässgolvet och 2) skapade markörer på en A4
Lade planritningen under kameran, så att du kan se hela pappersarket på skärmen.
Klipp ut de olika markörerna och lägg dem åt sidan för nu.
Ta "POV"-marker först och lägga den på den planritningen under kameran.
Du bör kunna styra kameran i unity-vj-spelet på skärmen.
That´s det!
Njut!
KOMMENTERA GÄRNA OM FÖRKLARADE NÅGOT ÄR FEL ELLER INTE FÖRSTÅELIGT!
krediter fo fuze vj-kit:
Detta arbete av Hiroki Saitoh är licensierad under en Erkännande-IckeKommersiell-DelaLika 3.0 Unported License.