Wester3D skrivare (6 / 8 steg)
Steg 6: Programplaneringen utvecklats
I programmering valde vi Marlin firmware, öppen källkod, vilket gör den förvaltning och kontroll av produkter som innehåller utrustningen. Så vi hämtade all kod och importera på Arduino programvara, Arduino IDE. Marlin infogas i Arduino minnet, som använder en ATMEGA 2560 mikrokontroller för att behandla detta och sätta firmware kör maskinen som helhet. Marlin är programmerade i C / C ++ språk och använder bibliotek, som gör det möjligt för att skapa flera olika koder som sedan kan integreras för att ge en mer komplex funktion. Huvudkoden Marlin är i bilden nedan, det fungerar med flera bibliotek och indexerade koder. Uppsättningen filer som utgör Marlin kan också ges nedan.
För att skapa G koden, ansvarig för att skapa upplaga, valde Slic3r programvara. Den utför import av 3D-filen i STL-format och genererar en tryckning, vilket gör att konfigurationsinställningar (Lagerhöjd, temperaturkontroll, utskriftshastigheter, brädden justeringar, flotte, Fyllningsalternativ och andra).