Med Maya att snabbt skapa en professionell produkt gör för Shapeways (9 / 12 steg)
Steg 9: Att skapa utseendet för scenen
För att få det något reflekterande titt, kommer vi att tillämpa en mia_material_x skuggning på scenen.
Välj arrangera "pPlane1", högerklicka på håll, och välj Tillämpa nya Material
Markera mia_material_x under kategorin mental ray material ,
mia_material_x är en kraftfull skuggning för mental ray som tillåter oss att göra mycket mer än vad grundläggande shaders i Maya klarar av. Om du gör nu, ser du vi får en helt ny look för våra steg, komplett med en mjuk återspegling av våra dragon. Vi får mycket närmare en slutprodukt. För att matcha min render scenen, låt oss ändra några saker i Attributredigeraren med detta material valts.
Under Diffusera, ange färg till vit
Under reflektion, inställd på både eftertanke och glansighet 0,500 och Glansigt prover till 32
Under Ambient Occlusion, kontrollera Användning Ambient Occlusion och Ställ in prover till 32
Träffa återge den aktuella bildrutan och låt oss se vad vi har! Eftersom vi ändrat vår scen skala till en realistisk storlek, behöver vi verkligen inte justera mycket av något för belysning att arbeta. Känn dig fri, men för att leka med inställningarna, nytt render och se vad förändras. Allmänt om du upp proverna på något, får du en högre kvalitet på bekostnad av återgivningstid. För en enkel sköt såhär, når du en punkt om avtagande avkastning om du ställer in proverna för mycket högre.