Med Maya att snabbt skapa en professionell produkt gör för Shapeways (12 / 12 steg)
Steg 12: Bonus scenen & slutar poäng
Anta att du vill visa upp några olika material och få ett rakt på kameravinkeln, också. Med "persp" kameran aktiva:
Visa -> Välj kamera och i Attributredigeraren anger följande:
- Översätt XYZ: {90, 20, 0}
- Vrid XYZ: {-6, 90, 0}
Så kan du återgå till den nya vyn:
Visa -> Redigera bokmärken -> nytt bokmärke
Ange ett namn och trycka på Använd. Du kan nu flytta och tumla runt din scen utan att förlora den specifika vyn genom att gå in i Visa -> bokmärken och välja din vy.
Du kan duplicera din mia_material_x2 för användning på andra modeller.
Fönster -> Rendering redaktörer -> Hypershade
Välj mia_material_x2 i listan och välj:
Redigera -> dubblett -> skuggning nätverk
Detta kommer att skapa en ny material_mia_x3 och så vidare så många gånger du duplicera det, tillsammans med våra anpassade gamma knutpunktsanslutning. Eftersom dessa är kopior av mia_material_x2, kan du känna dig fri att ändra färgerna i deras gamma korrigering nodens värde input och tillämpa de nya materialen till andra modeller i scenen. Du kan duplicera en modell genom att markera den och trycka Ctrl + D eller genom att gå till Redigera -> Duplicera.
Medan du kan enkelt göra ut en stor täcka skott för din modell på någon plattform, stödjer Shapeways nu rendering ut en realistisk förhandsgranskning av din modell automatiskt i alla tillgängliga utskrivbart material! < / selfplug >
Tack för att följa denna tutorial. Jag är verkligen glada att se vad alla har att visa upp och hoppas att detta hjälper dig att få några fler försäljningar, alltför.
Modell krediter till:
- Bowie på Bunnie från BAROBA'S Shapeways lagra
- Stanford 3D Scanning databasen
- Morgan Mcguire's Graphics Lab
Lämna kommentarer och dela din egen gör med alla!