Mystic Herren kostym: horn, armor, silkesmålning + mer (oh min)
Detta är min första Instructable, så är du välkommen att ställa frågor eller kommentera eller vad. Jag är en mycket OCD kunden men jag är också säker på att de samma metoderna lätt skulle kunna tillämpas på vad du ville göra. På grund av komplexiteten i kostym, kunde de flesta av de enskilda stegen ha varit Instructables i sig själva. men jag har försökt att vara kortfattad och tydlig med förklaringarna så att du kan använda mina metoder på egna projekt.
Jag har costuming i ca fem år nu. Av någon galen anledning hade jag varit jonesing för något komplext och utmanande nog att göra min hjärna smälta ur mina öron. Så jag faktiskt satte sig ner och försökte tänka på något riktigt hårt jag kunde göra. Slutligen, gå igenom en mapp med bilder, jag hittade en design som jag hade tidigare avvisat omedelbart efter att titta på det som en verklig smärta eftersom det hade åtminstone två saker jag inte visste hur man gör - rustning, och jätte horn.
Karaktären i fråga är Mystic Herren Orlouge från torget RPG SaGa gräns. Det är ett äldre spel, från tillbaka när det fortfarande fanns ett ganska stort mellanrum mellan begreppet konstverk och grafiken i spelet. Om du har spelat spel längre än ett par år, minns du förmodligen den milda besvikelsen när ett spel inte exakt överensstämmer med den explosivt fantasifulla omslag. I spelet är Orlouge en måttligt intressant lite Super deformerade skurk. Tomomi Kobayashi konstverk, ger dock en mycket rikare bild än praktiska ramarna för spelet.
Fina med arbetande från illustrationer är vad som händer om du tänker på restriktionerna för andra typer av mönster.
A) Live-action, musik, etc - redan har funnits i verkligheten och därför kan inte bryta några lagar av fysik. (En person som har gjort live-action kostymer vet att hitta exakt att någon annan använt är en enorm smärta, dock.)
B) animation - kan bryta fysikens lagar härifrån tills Domedagen, men måste vara enkelt att dras åter säga 32 gånger i sekunden.
C) serier - kan bryta fysikens lagar och varierar från sida till sida, men fortfarande har kan dras flera gånger (på en tidsfrist).
D) illustrationer (för romaner, covers, artbooks, etc) - endast har dras en gång, kan göra Newton rulla över i sin grav, och behöver inte göra något meningsfullt för någon annan än den (en) person dra den.
Så, naturligtvis, om du letar efter en sanity-killer, illustrationerna är vägen att gå. Tack, Kobayashi-san! ;)