2.5 D utskrift - Block med en 3D-skrivare skrivs ut (4 / 6 steg)
Steg 4: 3D-modell utskrift blocket
I Tinkercad ska vi importera vår vektor design, ge det en tjocklek av 2mm, sedan lägga den på en platta av 0,5 mm. Jag bosatte sig på dessa dimensioner efter tester. Om den trycks kommer tjock som traditionella blockerar kraften från pressen faktiskt angripa 3D utskrift strukturell integritet och förstöra block. Jag hittade en sweet spot av 2mm för design och 5 mm för plattan. Det är tillräckligt tjock för att perfekt överföra bläck och fortfarande står upp mot flera pressningar. Det är också totalt sett tunt nog att limma på en träkloss stöd om du absolut vill ha ett tjockt block.
- Hitta fliken Importera Välj den. SVG du genereras, klicka sedan på Importera. Om din design inte visas på din workplane eller om den 3D designen inte matchar din vektor design kolla in Troubleshooting.
- Om du har följt allt har jag gjort hittills då designen är alldeles för stor. Sväva din mus över knappen vit höjd. Den vita knappen bör vända sig till röda och ange att höjden är 10mm. Medan du håller ned SKIFT-tangenten, klicka och dra knappen röd höjd tills den är på 2 mm. säkerställer hålla ned SKIFT-tangenten medan skalning att modellen skalor jämnt.
- Dra en linjal (under fliken hjälpare ) till arbete planet. Sedan dra en ruta(under geometrisk fliken) till workplane.
- Ändra måtten för rutan till 127mm (5 tum) breda, 177,8 mm (7 tum) långa och 0,5 mm tjock.
- Spegel modellen om den har text. Först välja den (en blå kontur visar en viss modell är markerat), sedan klickar du på Justera, spegel, och klicka på dubbelsidig dubbelpil på botten. Avfärda spegel verktyg.
- Justera plattan med modellen. Båda modellerna måste väljas, vilket kan göras genom att klicka och dra över dem båda. Klicka på Justera sedan Justera. Markera flikarna center för X och Y-axlarna att centrera justera din design med plattan. Klicka sedan på grupp.
- Klicka slutligen på Design sedan nedladdning för 3D utskrift. Välj formatet STL.
Processen för LV LordeVoldemort plattan är samma. Jag importerade L och V . SVG-filer i tinkercad och släpade runt dem tills det ser ut som LV logotypen. Jag la sedan LordVoldemort texten med tinkercad's text generator, speglade texterna, lagt till en platta, sedan linje och grupperade allt. Med denna metod kan du importera någon vektor design du önskar - sport team logotyper, fläkt konst, illustrationer, oavsett. Se bara till att tjockleken är 2mm och .5mm och att du spegel texter. Jag rekommenderar tinkercad's uppsättning lektioner om enkla åtgärder och skalning om vad jag gjorde inte meningsfullt för dig. Det tar bara ca 15 minuter.
Denna metod för att importera 2D-vektor mönster i Tinkercad är också mycket användbart för andra saker. Du kan göra kakan kuttrar eller vanliga stämplar eller en iPhone fall. Jag ska inte gå in i den här bara tänka.
Felsökning:
Om inget händer när du importerar, se till att du konverterat vektor filen till en disposition som sedan sparas som en. SVG. Ibland också det tar ett tag för tinkercad att konvertera din vektor till en solid så vänta en minut eller två.
Tinkercad SVG importalgoritmen arbeten lik vad jag vill kalla principen"ön". Det innebär vad finns i din vektor SVG fil kan inte vara en enda rad, det måste vara en "ö". Det innebär också att vektorn inte kan ha dubbla utförs inuti. Om du har importerat till tinkercad men det finns konstiga ojämna fasta ämnen där hålen ska vara gå tillbaka till Illustrator, dela upp allt, och markera och ta bort eventuella dubbletter disposition linjer och enstaka rader. Spara som SVG och importera in i tinkercad igen.