3 fot lång Ant boet med födosök området - äkta naturliga simulering (3 / 15 steg)
Steg 3: Skapa chambers och ansluta dem
Dessa krav måste beaktas samtidigt välja platser till kamrarna.
När du har en allmän uppfattning om vad som händer där, börja med att ta bort små chips / kvantiteter från dessa platser.
Hänsyn till där chambers entrén kommer att vara.
När du har skapat börjar några bas chambers att ansluta dem. Detta görs bäst med en carbide tippas genomföra. A ' poäng och snap "kniv är ett verktyg som används för att klippa fiber cement styrelser. Du bör kunna hitta en i en järnaffär. En platt huvud skruvmejsel kommer att göra ett bra jobb.
Överväg att skapa några "dolda" passage sätt till och från kamrarna. Detta kommer att lägga till din boet är äkta. Jag har lagt så många "dolda" passage sätt som jag inte längre vet var de går till. Det ska bli intressant att upptäcka där mysterium passagerna går till när myrorna flytta in.