3-kretsar labyrinten på egen hand - hitta förlorade Ring Instructable serie (2 / 5 steg)
Steg 2: Den övre halvan av kretsar
Först, Välj en punkt på marken och markera den med ett "X": detta är mitten vi kommer att använda för alla de övre halvorna. Nästa, ta ett stort steg från den punkten och markera längden på det steget: det blir radien för inledande halfen-circle, samt bredden på alla de andra kretsar * - kallas "R". Släpp en av metar av tegel på "X", skjut den nödvändiga mängden garn under det för att kunna nå till där ska halfen-circle, placera kritan där, och... Få ritning! Det är ungefär samma som med en ritning kompass, endast på en större skala. Se bara till att garnets har tillräckligt "spänning" som krita förblir på samma avstånd från centrum och din halvcirkel inte blir vinglig.
Gjort med din första halvcirkel? Så låt oss fortsätta med andra, tredje och fjärde en - deras radie är respektive "Rx2", "Rx3" och "Rx4". Se? Lätt! Bara hålla inställning av garn, fortfarande att se till att tegel håller den korrekt på plats, och var försiktig att ändarna av halv-cirklar är minst typ av linje med varandra - det ska bli viktigt senare.
Gjort här? Så låt oss gå vidare till de knepiga delarna av designen :)
* Även om mätningarna inte är optimal när det gäller gångtid för världsrekord, Tänk på att denna labyrint är för lärande - därför, jag försökte lägga betoningen på komfort för löpare och väggar istället för att fokusera på möjliga prestanda. Gärna göra den mindre för snabbare föreställningar!