3D eller integrerad målning (1 / 10 steg)
Steg 1: Den grundläggande principen
Den grundläggande idén är att skapa en yta så att varje punkt på den kommer att ha en färg som beror på betraktningsvinkel. Lippmann's ursprungliga design används en fasett lins design som optiskt korrekt, men något av nå för en otålig amatör. Eftersom jag inte skulle kunna måla baksidan mycket noggrant hur som helst, valde jag att bli inspirerad av reflekterande gatan markeringar färg.
Små glas klot är inbäddade i reflekterande färg. I två illustrationerna här visas sfärernas kommer först (nästan) att fokusera ljuset till en punkt på området, motsatsen till källan. Det kommer ljuset att återspeglas av färgen. Lensing åtgärden nu fungerar i omvänd, och det reflekterade ljuset är skicka tillbaka i (nästan) riktning det kom från.
Den förenklade versionen av Lippmanns koncept som jag har använt är inte precis ny. Se till exempel denna publikation av Sokolov från 1911.