3D-modellering en gnista diffusor (5 / 10 steg)
Steg 5: Modeling fallet - sladd öppnande, coolare Version
Denna metod ger dig en härlig vägg ända till sidorna (som inte är verkligen nödvändigt för platt spridaren, men är till stor hjälp för den välvda).
Samma historia som den tidigare rutan, göra en låda för sladden öppning i mitten (~ 20 x 10 x 6.7 mm, du kan hitta från mina mätningar), och urholka det. Jag gjorde att fält 20mm lång, det spelar ingen roll exakt hur lång tid det är (ändarna ska bort), det behöver bara nå från rutan center till kanten av cylindern. Samma duplicera och subtrahera att separera cylindern formen och avmarkera centrera ut och sedan utföra den samma Press dra längst ned i rutan så att utrymmet är alla öppna.
Du kommer att märka att sidan av cylindern där sladden måste avsluta finns kvar. Detta är där konstruktion -> extrudering spelar in. Extrudering av arbeten mycket lik pressen drar, förutom att det förstör delar av vad andra former är på sitt sätt. Om du klicka extrudering, Välj den översta sidan av rutan form/s, dra upp ovanför kanten av cylindern, slå till återvända och sedan pressa eller tryck på dra tillbaka, de delarna av cylindern kommer att ha försvunnit och du kan ta bort avsnittet nyligen separerade kant.
Nu har du bara de där irriterande låda kanter, av vilka du vill och som du inte. Tryck på Pull är hjälten, återigen. Om du kombinera -> slå samman stadens Spark kärna låda och rutan sida sladd, de blir ett objekt, och alla överlappande korsningar kommer att bete sig som om de hör till samma objekt. Detta är ett enkelt sätt för att kunna pressa dra bitar av väggen som du inte vill in i oblivion. Kolla in bilderna för att se processen.