3D-mus
Abstract
Vår grundläggande idé är att göra en mus som inte bara kan användas för normal 2D interaktioner på en dator (som surfar, eller med hjälp av olika program). Det är också kunna interagera med 3D-objekt, som användaren manipulerar med ett 3D-program. När båda dessa interaktion tekniker kombineras, har användaren en mus som passar för alla program utan att ändra enheter, som kostar tid och skulle kunna begränsa koncentrationen.
Att ha detta är sinne, två aspekter är viktiga: mus bostäder och hårdvara.
Mus bostäder
Mus-bostäder är inte bara lämpligt för normal musrörelser, men också bekväm för 3D interaktioner i luften. Därför innehåller design formings enkelt plocka upp och manouvre i luften, som är bekväma att greppa och hålla ett tag. Hål på sidan kan stödja detta.
Musen är också anpassningsbar att passa i alla olika bildade händer för användarna.
Hårdvara
Maskinvaran omfattar inte bara en mus sensor och tillägg för 2D interaktioner, men också ytterligare maskinvara för 3D interaktion. Hårdvaran är liten nog att passa i bostäder samt vara lätt väg för bekväm midair interaktion.
För 3D interaktionen, en accelerometer och en gyroskop behövs för att få data av höjd, rotation och därför också förflyttning av musen i luften. En bluetooth-modul krävs också att överföra data till datorn / system.