3D-ritningar i Autodesk Sketchbook Pro 6 (4 / 9 steg)
Steg 4: Lägga till perspektiv till ritningen
Jag har en video länk nedan som kan göra det lättare att förstå.
Att lägga till perspektiv Video
Tekniken är nästan exakt samma process som min andra instructable som nämns i steg 1.
Du kanske vill titta på det instructable, att få en bra uppfattning om hur att lägga till perspektiv.
Här är länken till min 3D krita ritning instructable:
Hur man gör 3D anamorfisk konstverk och trottoaren, Street och uppfart konst
OK, kommer att vi importera vår ritning som vi gjorde i steg 3.
Jag använder Coreldraw X 3, men jag är säker något vektor program skulle fungera!
Då vi använder våra vektorritning de papper som vi gjorde i steg 2.
Du kunde ha vektor papper ritning på ett eget lager.
Om du drog dispositionen papper i Autodesk Sketchbook Pro, sedan importera som
ritningen i Coreldraw X3 och spåra ut en vektor av papper kontur.
Vi importerar sedan vår ritning som vi gjorde i steg 3 i Vector programmet,
Vi vill att konvertera ritningen till vektorer. Som skär Coreldraw inte bitmappar.
Omvandlas när till vektorer, då kan vi skiva eller skär vektorer för att klippa dem.
Kommer du att gruppera vektorer, separat från papper lager.
Vi vill segmentera vektorn med papper lager.
Kinda som en cookie cutter.
Vi skulle välja den översta papperet (90 graders vik) och skiva/cookie skär vektorn.
Vi skulle göra detsamma för botten papper.
När vi har vektorerna skivad, bör du ha 2 uppsättningar av vektorer.
Kommer du att gruppera varje uppsättning av vektorer.
Överst på sidan vektorer gruppen och botten sidgruppen vektorer.
Nu, måste vi ta vår vektor grupper och sträcka dem genom att lägga till perspektiv i Coreldraw X 3.
Våra topp sidgrupp vektor sträcker sig till den övre sidan av vårt papper.
Grupps botten sidan vektor kommer sträcka på nedre sidan av vårt papper.
Kontrollera att vektorerna radas.
När vi har vektorerna sträckt, exporterar vi detta som en .jpg och detta kommer att vara vår layout/trace för
vår ritning i Autodesk Sketchbook Pro 6.
När exporterat, nu är en bra tid att skriva ut .jpg och ta en testbild.
Bara för att se ställer allt upp.
Nu kan vi börja Rita våra 3D-bild.
Till nästa steg...