3D skriva ut och animera själv (16 / 24 steg)
Steg 16: Att ge maskor "bones"
1. Klicka på fliken som anges av den röda pilen, och skapa en annan skärm för att visa din bild.
2. rotera en av dina skärmar, så att den visar vyn sida av maskan.
3. Klicka på den leden där du vill placera det första benet så att den markeras av den röda cirkeln (i mitt fall axeln). se till att det justeras i båda vyerna, så att benet är i mesh.
4. Klicka på fliken "Lägg till", bläddra ner till "Lägg till armatur" och klicka på alternativet "Enda ben".
5. gå till "objektdata" (bild av en stickman) fliken anges av den vita pilen. Nu-markera alternativet "X-Ray" anges av den gröna pilen. Se också till att alternativet "X-Ray" är check-märkt, under den "objektet" fliken (bild av en kub) ligger i samma rad med flikar som "objekt" fliken.
6. ändra alternativet armatur indikeras av den blå pilen till "Edit-Mode".
Kontrollera den ben positionen
-Ta tag i mitten av benet kommer att flytta hela benet.
-Ta tag i en av tips av ben gör benet hänga från en av dessa punkter.
-Högerklicka på spetsen av benet gör att du kan flytta det fritt med musen. Vänster klicka kommer då låsa det ben på plats.