3D skriva ut och animera själv (15 / 24 steg)
Steg 15: Ta bort överskjutande Mesh
-Nummer på numpad (detta är inte nummer i rad, högst upp på tangentbordet) används till att kontrollera mesh positioner, exempelvis maskan till ursprunget, roterande upp, rotera ner, roterande medurs och Rotera moturs.
-Högerklicka mesh väljer det, vänster klicka på utför en åtgärd på nätet.
1. Öppna mixer och importera filen .obj.
2. gå till fliken "Lägg till", bläddra ner till "Mesh" (båda ligger vid den röda pilen) och importera en av 3D-former det (indikeras av den vita pilen).
3. placera objektet så att det korsar alla oönskade delar av den mesh.as som framgår av första bilden.
-Du kan utöka storleken på borttagning maskor genom att gå till fliken "Objekt" på höger sida av skärmen (indikeras av den gröna pilen) och sedan Redigera nummer under "skala" i "Förvandla" avsnittet (indikeras av den blå pilen) som kan ses i den andra bilden.
4. nu rätt klick på din mesh att markera den och klicka på fliken "-objektet modifierare" på höger sida av skärmen (indikeras av pilen orange).
5. Klicka på "Lägg till Modifier" (anges med den lila pilen) och klicka sedan på "Boolean" under kolumnen "Generera" (indikeras av den gula pilen).
6. nu under "Operation" väljer du "Skillnad" och markera 3D formen som du, i mitt fall "kuben", (indikeras av den rosa pilen i bilden 4) under "Objekt".
7. Slutligen, klicka på "Ansök" för att ta bort oönskade mesh. Gör om proceduren, tills alla oönskade mesh tas bort (anges av den svarta pilen i bild 5).