3D tryckt Bobblehead - hög upplösning hela kroppen scannas och Hand målad (8 / 13 steg)
Steg 8: Att göra BobbleHead i MeshMixer
Med modellen för kroppen helt fast och raffinerad, det är dags att börja göra bobblehead dvs separat huvud från kroppen. För det måste vi följa den här stammen:
- Öppen modell med MeshMixer
- Extrahera kroppen (utan huvud)
- Börja arbeta på kroppen bara
- Placera en cirkulär bas under hans fötter (för stöd)
- Öppna ett cirkulärt hål på kroppen där halsen var tänkt för att vara, med en cylinder objekt.
- För huvudet, öka sin diameter för ungefärligt den bas, 7cm diameter.
Basen är objektet som rymmer alla bobblehead upp cylindern används för att skapa ett hål för att infoga en våren mellan kroppen och huvudet att hålla dem tillsammans.
Dessa objekt måste skapas med ett 3D-program. MeshMixer är ett modelleringsverktyg för, vi behöver en annan typ av 3D-program. Du kan använda Sketchup, 3D Max, Solidworks... Jag använde Solidworks. Dessa två objekt är så enkla att du kan använda någon programvara som du kanske gillar.
I grund och botten måste vi skapa en rund bas med 7cm i diameter, 1cm höjd och en 5mm filé på topp storlek. Den andra delen är en cylinder med 1 centimeter i diameter och 3cm höjd och en 1mm filé på båda sidor. Du kan se dessa 2 objekt på figuren nedan.
Du kan hämta dessa 2 objekt i STL-format i slutet av detta steg, heter base. STL och cylinder. STL
Du kan se i videon nedan, av kroppen samt chefen för mig och min flickvän i den slutliga bobblehead. Första min och hennes. Dessa filmer har 8 X påskynda.
Håret på min flickvän gav mig en hel del arbete. jag råd till alla som kommer att försöka göra detta instructable att knyta ditt hår, om du har långt hår. Det kommer att spara mycket tid och modellen blir mycket bättre.
Och slutligen avslutade vi en 3D modell av BobbleHead. På den första bilden i det här steget kan du se hur de två modellerna som slutar med it´s huvud större än normalt.
Nu är det dags att skriva ut det :)