3D tryckt Bobblehead - hög upplösning hela kroppen scannas och Hand målad (6 / 13 steg)
Steg 6: Linjeavsökning 2 - Fix och kombinera skannade modeller med MeshMixer
Detta steg kräver endast användning av några verktyg på MeshMixer. Före detta instructable jag bara hade ungefär 2 timmar erfarenhet på MeshMixer, så inte galen rätt nu om du tänker detta instructable är omöjligt för dig. Faktiskt, du kan göra allt detta arbete med MeshMixer med bara några minuters träning! Denna programvara är verkligen enkel att använda och mycket kraftfull!
Du kan se i både video nedan en hastighet upp video av fixande och kombinera olika delar av kroppen i en. Det tog mig ungefär 1h30m att göra var och en. Jag har bara använt verktyg förfina, Flytta, Draw2, RobustSmooth och SrinkSmooth under Sculpt verktyg, och Radera & fylla, PlaneCut och gå med under Välj verktyg.
Dessa filmer är verkligen roligt att titta på med sin bakgrundsmusik :)
Du kan se på videon som jag följde (mer eller mindre) detta steg:
- Importera en kroppsdel
- Len och förfina mesh (snabb)
- Fixa hål
- Skär onödiga delar på toppen och botten
- Förfina och förbättra med precision
- Upprepa alla ovanstående steg på alla andra kroppsdelar
- Importera kroppsdel en genom en (start med huvud) och kombinera alla delar därunder.
- Slutliga förfina
- Öka storleken på objektet. Vi vill ha höjden vara ca 140mm.
Fastställande och kombinera mina skannade delar
Fastställande och Kombinera Skannade delar av min flickvän
Efter alla fastställande och kombinera alla 4 delar av kroppen slutade jag med min modell och min flickvän nedan. Ganska bra hum?
Var och en har omkring en miljon trianglar.
Nästa steg. Dela upp huvud och kropp från denna modell och skapa en sista virtuella bobblehead redo för utskrift.