3D tryckt Cryptex (4 / 17 steg)
Steg 4: Ringar: steg 3: Text
Steg 1: Skapa ett arbete plan som motbokas från utsidan av ringen i XZ-planet (Jag placerade mig off två inches, så jag kunde fortfarande se ringen utan inblandning.)
Steg 2: Skapa en ny skiss på detta plan.
Steg 3: Använda textverktyget, skriva alfabetet, att infoga ett blanksteg mellan varje bokstav. Center marginaljustera text att det ser snyggt.
Steg 4: Detta är där du får utforska lite. Välj teckensnittets, och mäter från bokstaven A, till bokstaven Z. Detta är en kritisk dimension, eftersom den vill vara så nära omkretsen som möjligt. Jag la ett A efter Z, och sedan mäts från toppen av den första en till toppen av andra. Därifrån justerade jag teckenstorleken tills den uppmätta dimensionen matchade min omkrets.
Steg 5: justering. Vi måste nu utrymme texten lika från båda sidor. Skapa en mittlinjen på ovansidan av ringen. Tillämpa en vertikal begränsning från toppen av A (det bör finnas en snapin punkt där) och centrera fodrar. Detta gör att texten ska glida fritt upp och ner den linjen, så att vi kan skapa olika kombinationer.
Steg 6: parametrar. Den första parametern som vi måste definiera är den totala storleken. Mät från toppen av A till toppen av B. Detta är en kritisk dimension, eftersom vi kommer att använda det för att skapa en formel för att definiera bokstaven. Den andra parametern är antalet brev. Detta definierar vilka brev kommer att användas som kombinationen (ex. A är 1, Z är 26). För närvarande definiera det som 1. Detta bör göra en rätt karaktär.
Steg 7: begränsa. Först måste vi få en punkt om du vill begränsa till. Projektet centrera fodrar används för att skapa revolve (du kan behöva använda en arbetsaxel genom mitten av ringen). Sedan skapar du en rad och dimension det så avståndet till det projekterade centret är en halv storlek dimensionen (du kan använda ekvationen FontSize*.5 för att uppnå detta). När det är på plats, kan du gå vidare till faktiskt begränsa texten. Skapa först en dimension från toppen av A (igen med den snap-punkten) och den rad som du just har skapat. Måste vi använda parametern CharacterNumber som vi definierat, och teckenstorleken för att skapa ekvationen. Ekvationen är (CharacterNumber-1) * FontSize. Anledningen att det är CharacterNumber-1 är eftersom vi vill A till lika 1. Utan att -1, skulle texten vara ett tecken. Denna ekvation kan vi ändra parametern CharacterNumber och enkelt ändra lösenord texten.
Steg 8: Vi kommer nu att emboss texten in i ytbehandla av bokstäverna. Avsluta skissen, och med verktyget Relief, markera texten. Gälla ansikte alternativet Radbryt och välj utanför ansiktet av ringen. Detta kommer nu radbryta texten runt ringen. Jag använde ett djup av. 07", att ge det en lättläst yta, men ändå ge ringen lite styrka.