3D utskrift en gjutning mästare (Mask) (1 / 7 steg)
Steg 1: Grundläggande Intro till CAD-modellering
Blender är ett gratis open source Mesh modellering program.
Det finns två grundläggande typer av CAD;
1. parametriska. Du definierar relationer mellan geometriska former. Denna cirkel har en diameter på 2mm och är fäst tangentiellt här 5mm lina. Den sorteringen saker. Det är bra för ingenjörer och mekanik och så vidare så många har mycket bra stöd för de utrymmen som kraft simuleringar och organiserade omarbetningsloggen.
2. mesh. Mesh modellering i princip säger "hur nära kan vi få till en jämn representation av denna form med hjälp av enkla polygoner som trianglar och trapezoids"? Tänk på det som grafikrendering i videospel, delvis eftersom det är en mycket stor del av speldesign. Mesh modellering är mycket bra för mer organisk och konstnärliga former men är mycket komplex jämfört med parametrisk.
Blender, är som nämnts, de CAD-program som de flesta av arbetet kommer att ske i. Den har en mycket brant inlärningskurva. Allvarligt, jag kan behärska grunderna i stort sett alla Parametrics verkligen snabbt och Meshmixer var ganska lätt... Men jag fortsätter att titta tillbaka på tutorials. Det fina är Blender lönar sig i sin potential. Men ja, jag kan inte lära dig allt du behöver veta i en instructable. Jag är fortfarande väldigt mycket en nybörjare och jag var tvungen att prenumerera på en kurs som lär dig grunderna.